Enduronisse Skrevet Februar 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2014 Hei. Har handla meg en knakanes flott 2000 mod Mercedes E 200 for den nette sum av 20000 kr. Bilen er ganske hel og virker greit, men bærer litt preg av lite stell de siste åra. Har en svak rakklelyd på tomgang som høres ut som det kommer fra magnetventilen som styrer kamtidene på innskammen. Noen som har opplevd probl med denne vent tidl ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2014 Hvis det er register kjede kan det være dette som rakler, men ren gjetning siden jeg ikke har hørt lyden. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetil1972 Skrevet Februar 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2014 tipper skinnene til registerkjede og eller kjedestrammer trenger en sjekk fikk samme symptonene på en e220 w124 men solgte bilen før jeg fikk gjort noe med det.. Siter VW Passat 2.0TDI 2006 X Audi S6 2,2 20VT 1997 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992 X mitsubishi Pajero 3000 1991 X Volvo V70XC 2,5T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enduronisse Skrevet Februar 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2014 Alltid vanskelig og lokalisere mekanisk støy, men lyden høres veldig "utvendig ut" og jeg mener den kommer i fra magnetventilen, har bestilt ny på E-bay, så da får vi se :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2014 Post gjerne en oppdatering når du har fått byttet den. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enduronisse Skrevet Februar 23, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2014 Forts samme lyden med ny magnetventil. Men kjøpte sammtidig ny luftmengdemåler til 300 kr, og nå er det mye mere fart i vogna. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enduronisse Skrevet Mars 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2014 Viste seg faktisk at det er støtdemperen til vifterimstrammeren som er synderen, litt for mye slakk i foringene, har satt dem inn med tykt fett, så nå sviver den nesten lydløst. Har også bestilt ny demper på Ebay. Har ellers gjort noen småfiks og generell rengjøring ,service, og må si at bilen imponerer med kjørecomf,, vi snakker jo bil til 20 t kr :) kjetil1972 og Mopar-or-no-car reagerte på dette 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg