Avensis02 Skrevet Februar 6, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2014 Hei Har kjøpt nye calipere foran på min 2002 Avensis 1.8 SOL Problemet er at jeg ikke får trykk samme hvor mye jeg lufter, forsøkte å sette på de gamle igjen og fikk trykk med en gang. Noen som har forslag til løsning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 6, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2014 Nye/nymonterte calipere må selvsagt luftes da de er fulle av luft Kommer det luft ut når du lufter? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Avensis02 Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2014 Problemet er at uansett hvor mye jeg pumper så greier ikke bremsevæsken å fylle caliperen, setter jeg på de gamle så kan jeg lufte disse og får dermed "pedal". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 6, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2014 Prøvd å lufte med trykkluft? Om ikke så vil nok det gjøre susen. Å lufte på 'gamlemåten' har jeg gitt opp forlengst Avensis02 og Jesper1201 reagerte på dette 2 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 6, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2014 Problemet er at uansett hvor mye jeg pumper så greier ikke bremsevæsken å fylle caliperen, setter jeg på de gamle så kan jeg lufte disse og får dermed "pedal". Du kan prøve å starte motor slik at du får hjelp av bremsekraftforsterkeren, men skal ikke være nødvendig. Sikker på at det ikke er en plastbeskyttelse i tilkoblingshullet du har glemt å ta ut? Forøvrig, enig med Quattro, å bruke trykkluft er å foretrekke, bare pass på trykket du kjører ned i beholderen, maks 1 bar :) Avensis02 og Quattro73 reagerte på dette 2 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Avensis02 Skrevet Februar 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2014 Takk for tips, kontaktet en kompis som hjalp meg å lufte med trykkluft. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2014 Takk for tips, kontaktet en kompis som hjalp meg å lufte med trykkluft. Du skriver i fortid, altså er det allerede gjort? Og det fungerte vil jeg anta :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Avensis02 Skrevet Februar 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2014 Ja, med trykkluft så ordnet det seg. Ringte en kompis i går kveld etter jeg leste tipset om trykkluft her, han kom og fikset det på no time. Takk igjen for tipset. :) Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg