Gå til innhold

Motortrøbbel 1991 2,3 quattro

Ranger emnet


Rekord1

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte nylig en 91 2,3 quattro. Kjempebil helt til dagen etter når den skulle kjøres kald. 

Virket 2-3min, så begynte den å fuske og ville stoppe. Den stoppet ikke, men det "smallt" og hostet en del framme. Den kom seg etter hvert men får tilbakefall der den ikke drar skikkelig. Den er også litt tungstartet når den er varm. 

Kan gi nesten full gass uten at den akser, tom. i første gir. Men ved full gass kommer den for fullt. I perioder er den helt fin.

 

Har skiftet bensinfilter siden det var dårlig.

Noen som har opplevd det samme?

 

Håper på svar:)

 

På forhånd takk.

Stian

95 Opel Omega 2.0 16V GL---86 Opel Rekord 2.2i---92 Opel Omega 2.0 8v---92 Mazda Mx5---91 BMW 318is, ikke å annbefale!!!---85 Opel Rekord 2.0s---86 Opel Rekord 2.0s GLS---85 Opel Rekord 2.0s---82 Opel Rekord 2.0s luxus---82 Opel Rekord 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftfilter er orginalt og ser bra ut. Får sjekke LMM i morgen. Takk for svar!

95 Opel Omega 2.0 16V GL---86 Opel Rekord 2.2i---92 Opel Omega 2.0 8v---92 Mazda Mx5---91 BMW 318is, ikke å annbefale!!!---85 Opel Rekord 2.0s---86 Opel Rekord 2.0s GLS---85 Opel Rekord 2.0s---82 Opel Rekord 2.0s luxus---82 Opel Rekord 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett over alt det du sa. Det som smeller framme er det store spjeldet som står på k-jet/luftfilterboksen. Det slår hardt når motoren fusker. hva kan det vær?

95 Opel Omega 2.0 16V GL---86 Opel Rekord 2.2i---92 Opel Omega 2.0 8v---92 Mazda Mx5---91 BMW 318is, ikke å annbefale!!!---85 Opel Rekord 2.0s---86 Opel Rekord 2.0s GLS---85 Opel Rekord 2.0s---82 Opel Rekord 2.0s luxus---82 Opel Rekord 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Aha. Kjekt å vite:)  Ledningen var løs og låg oppå drivakselen.. hehe. Ser ut som forrige eier hadde for seg litt hobbymekk. Mye rare løsninger på bilen, men begynner å komme på plass litt etter litt:)

95 Opel Omega 2.0 16V GL---86 Opel Rekord 2.2i---92 Opel Omega 2.0 8v---92 Mazda Mx5---91 BMW 318is, ikke å annbefale!!!---85 Opel Rekord 2.0s---86 Opel Rekord 2.0s GLS---85 Opel Rekord 2.0s---82 Opel Rekord 2.0s luxus---82 Opel Rekord 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye å vise enda. Kosmetisk stygg, men fint quattro ineriør++ Blir nok et lakkstrøk til sommeren!;)

95 Opel Omega 2.0 16V GL---86 Opel Rekord 2.2i---92 Opel Omega 2.0 8v---92 Mazda Mx5---91 BMW 318is, ikke å annbefale!!!---85 Opel Rekord 2.0s---86 Opel Rekord 2.0s GLS---85 Opel Rekord 2.0s---82 Opel Rekord 2.0s luxus---82 Opel Rekord 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NIce! Ser bra ut!! Litt mer holdbart det der vel. Datasprut?

95 Opel Omega 2.0 16V GL---86 Opel Rekord 2.2i---92 Opel Omega 2.0 8v---92 Mazda Mx5---91 BMW 318is, ikke å annbefale!!!---85 Opel Rekord 2.0s---86 Opel Rekord 2.0s GLS---85 Opel Rekord 2.0s---82 Opel Rekord 2.0s luxus---82 Opel Rekord 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg har oxo en 2.3l audi 100. er 90 mod. den fusker den oxo går tungt på turtall når ikkje i bruk og noen ganger går den opp i turtall og står mellom 1500 - 2000rpm. kan det oxo være lambda sonden? bruker oxo veldig mye bens ved kald start og ryker veldig eksos så det blir mørkt på bakken. den bruker ikkje olje eller vann og har gått nesten 400000. men er ikkje en eneste tikkelyd i den eller andre feil på motor.eneste jeg veit jeg vill bli kvitt av problem er viskose koblinga te vifta framme på motor den henger med turtallet på bilen så den aldri blir skikkelig driftvarm hadde samme problemet på min tidligere a4. :) men 2.3l har slitesterk motor me god lyd. :D så quattro73 eg he to biler bare forskjellige motorer mens 2.3 er framhjulsdrift og 2.8 er quattro :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg har oxo en 2.3l audi 100. er 90 mod. den fusker den oxo går tungt på turtall når ikkje i bruk og noen ganger går den opp i turtall og står mellom 1500 - 2000rpm. kan det oxo være lambda sonden? bruker oxo veldig mye bens ved kald start og ryker veldig eksos så det blir mørkt på bakken. den bruker ikkje olje eller vann og har gått nesten 400000. men er ikkje en eneste tikkelyd i den eller andre feil på motor.eneste jeg veit jeg vill bli kvitt av problem er viskose koblinga te vifta framme på motor den henger med turtallet på bilen så den aldri blir skikkelig driftvarm hadde samme problemet på min tidligere a4. smile.gif men 2.3l har slitesterk motor me god lyd. biggrin.gif så quattro73 eg he to biler bare forskjellige motorer mens 2.3 er framhjulsdrift og 2.8 er quattro biggrin.gif

 

En motor som aldri blir driftsvarm vil bruke for mye bensin. Dette kan selvsagt være i kombinasjon med noe annet galt. Bytt viskosekoplinga først som sist, finn evt en brukt på skroten. Så kan du lese ut feilkoder etter å ha kjørt motoren varm, hvordan har jeg beskrevet i tråden http://www.bilforumet.no/topic/165535-guide-feilkodeavlesing-uten-vag-com/

 

Mål også motstanden i temp-giver til ECU, er den på undersiden av vannflensen framme på toppen.

 

TempECUAAR.jpg

 

Sjekk at verdi sammenfaller med tabellen under.

 

VerditempECU-1.jpg

 

Om lambdasonde er fra dag 1 så er det på høy tid  bytte den - uansett.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår