Gå til innhold

Få ut luft av kjølesystem.

Ranger emnet


pasadena-mk2

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en golf 2 Pasadena 1.8 l.

jeg har nylig tappet av kjølevæsken for å bytte termostat, når dette var gjort fylte jeg på igjen med kjøle veske, og termostaten og kjølinga av motoren fungerer utmerket men vifte anlegget blåser bare kald luft. leste at problemet kunne være luft i systemet, men jeg trodde denne bilen hadde selv luftende system.. er det noen som har noen triks eller råd til hva jeg kan gjøre?? er kjipt med "minus" grader omtrent inni bilen på vinterstid, -.-

 

på forhold TAKK!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå har jeg prøvd det også, og ja riktig som du skriver boblene kom opp, og jeg etterfylte etter hvert som det sank.

men det som er rart nå er at det funket veldig fint når jeg hadde bilen inne på jobben, jeg fikk god temperatur i varme anlegget, men når jeg kjørte bilen ut så tok det under et minutt så begynte det å blåse kaldt.. -.- noen forslag på hva det kan være og hva jeg kan gjøre for å løse det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenn på kjølevæskeslangene inn og ut av radiatoren, Disse bør være like varme når motoren er varm. Kjenn også på slangene inn på varmeapparatregisteret, på torpedoveggen. Disse bør og være like varme.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var de også mens jeg stod inne i verksteds hallen på jobben men når jeg kom ut i kulla med bilen så endret temperaturen seg på retur slangen fra torpedoveggen, den var bare lunka mens inn på torpedoveggen var fortsatt like god å varm. men begge slangene in på radiatoren var like gode å varme.

 

må si jeg står ordentlig fast på dette problemet her :-(

håper virkelig noen har noen ideer, jeg prøver omtrent hva som helst nå, for jeg føler at en dyr tur til Møller(VW) puster meg i nakken nå -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På noen årganger av Golf2 så ble det ettermontert en "bypass-ventil" på slangene fra motor til varmeapparatet.

Denne gjør at vannet ikke sirkulerer gjennom varmeregisteret dersom vanntemperaturen ble for høy.

Dette ble visstnok gjort for å hindre brannskade på passasjerens føtter om registeret gikk lekk.

 

Om du har slik ventil, kanskje den krangler.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår