MadMonday Skrevet Januar 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2014 Heisann folkens, ny på forumet her og n00b når det kommer til bil, kan å skifte dekk å batteri å kansje clutch med litt hjelp, thats it. Jeg har endel bekjentskaper som driver både med lakk og skruving av bil. Det jeg lurer på: Er det mye arbeid å bygge om en Opel Omga B MV6, sedan bensi fra automat til manuell. Trenger jeg nye deler eller kan jeg få disse dra delebil og eventuelt hvilke deler? Er arbeidet tidskrevende med hjelp fra en "som kan det? OG: er det vanskelig å bygge om fra 2.5 V6 til MV6 motor sett at begge er manuell? har hørt at bremser å understell å alt det der er det samme så bare klabb å babb, sette inn "nye" motoren derretter skaffe papirer fra opel på at det faktisk er en slik motor også dra til BT. Håper alle ikke halshugger meg får å være n00b :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2014 Først og fremst må du ha en girkasse, clutch, pedalsett og mellomaksel.Hvis det er hydraulisk clutch må du legge opp rør og beholder. Hvis bremser og clutch bruker samme beholder må du ha en ny med uttak til clutch.Er det wire er det bare å finne en ok plass til denne. Er fult mulig du må ha noe annet småtteri som jeg ikke har nevnt.Det enkleste er uansett å kjøpe en donor bil/dele bil. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Januar 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2014 Når du skal bygge om frå automatkasse til manuell kasse, så er det ikkje sikkert motoren din har aksiallager på veivakslingen. På nokre motorar er opplagringa på svinghjulet. Og med clutch får du belastning i akserettningen på veivakslingen. Då vil du få slitasje på veivakslingen, blokka og rammelagerbukk. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2014 Du trenger kasse med spakstell og spak, clutchpedal med hovedsylinder og slange, fremre mellomaksel til V6 manuell, svinghjul, skinnet rundt girspaken og evt dekselet/skåla under håndbrekket fra manuell. Du trenger også lager i veiva og bremsepedal fra manuell Så må du kortslutte 2 kabler for at bilen skal starte, og så trenger du kontakt til ryggelys fra manuell ledningsnett Hentet fra Opel Motorsportclub Det er ingen som fysisk kan se noen forskjell på disse motorene ute å sjekke nummeret på selve motoren, så og godkjenne denne mener jeg er nesten bortkasta. Jesper1201 reagerte på dette 1 Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MadMonday Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2014 Noen som vet om jeg må ha ALLE delene fra en mv6 motor, eller om jeg kan bruke deler vra en 2.5 v6, og eventuelt hvilke deler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 6, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2014 2,5 og 3.0 er fysisk helt like så det burde gå for det samme. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg