Sleivestad Skrevet Januar 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2014 Hei. Har ein audi a6 2.5 tdi quattro 1997 modell, som sliter med å gløde. Problemet er at den KUN gløder da det er iskaldt ute.. Visst eg kjører bilen varm, stopper bilen og starter bilen igjenn etter 6-7 timer så gløder den ikkje igjenn.. Og det er ca 0 grader ute.. Noen som har anelse?? Takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2014 Temp. sensor tenker jeg :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sleivestad Skrevet Januar 12, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2014 Men hvilken temp sensor? Har byttet den sensoren som står på kjølevannet, den med 4 poler. Står under slangen. Den som står over ser ut for at er ganske ny.. Noen triks på lur? :):) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2014 Kan se om jeg finner tegning, men da må jeg vite om det er C4 eller C5 du har. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sleivestad Skrevet Januar 12, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2014 Det er jeg ikke sikker på. Motorkode : ael.140 hk. Stasjonsvogn Hva som er forskjellen på c4 og c5? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2014 Rekke 5 eller V6? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sleivestad Skrevet Januar 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2014 Dette er den gode gamle 5 sylindret motoren:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2014 Det er jeg ikke sikker på. Motorkode : ael.140 hk. Stasjonsvogn Hva som er forskjellen på c4 og c5? Dette er A6 C4 (1994-1997). Siden du har rekkefemmer så har du nok C4. Og A6 C5 (1997 -->) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sleivestad Skrevet Januar 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2014 Jeg skjønner :) synest c4 er fineste utgaven :) peiling på gøldesystemet quattro73?? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2014 Hva som mest sannsynlig er feil har Jesper1201 svart på i innlegg #2 ;) Napp av plugg på temp-giver neste gang, skal da gløde i 15-20 sekunder. Om så er tilfelle så bytt temp-giver. Er den som sitter oppå kjølevannflensen framme på motoren. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sleivestad Skrevet Januar 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2014 Ja eg håper det er den sensoren som lager trøbbel.. Skal teste :) lyser glødelyset i dashbordet når bilen gløder nå når eg napper ut ledningen?? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2014 Ja, glødelampe lyser når gløding pågår. Ikke napp av plugg til temp-giver og la det bli permanent løsning da så mye gløding vil ta knekken på glødepluggene nokså fort. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sleivestad Skrevet Januar 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2014 Det skal eg huske på :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2014 Om frakoplet temp-giver løser saken så kjøp en ny giver, koster bare noen få kroner. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sleivestad Skrevet Januar 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2014 Da var problemet løst. Var nok tempgiveren som var ødelagt, nå gløder bilen som bare det!! Takker for tips å trix;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg