morpheusbd Skrevet Januar 11, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2014 hei. jeg har en passat 3b 99 mod med 1.9tdi motor og tiptronic kasse. kassa girer fint som regel men har en tendens til og "smelle" noen ganger når den girer i fart. litt redd for at jeg ender opp med og måtte bytte/overhale kassa da jeg har hørt at dette koster maaaange tusen , er det noen som vet om det rett og slett kan være olje mangel i kassa? tror dere flushing hadde hjulpet? det med smelling skjer skjeldent om jeg girer selv med kassa. kun når den står i D som regel Siter Mercedes 190D 2.0 < Bruksbil VW Golf III 1.8 < Solgt Opel omega B 2.5 v6 < solgt volvo 850 2,5 10 v < solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2014 Ta og flush kassa så fort som mulig så kan det hende du er heldig. Disse kassene mente Audi/Vw at aldri trengte noe vedlikeholdt og det har endt med mange tomme lommebøker spesielt siden kassene har kvelda etter garanti og reklamasjonstiden. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morpheusbd Skrevet Januar 12, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2014 er flushing nødvendig eller kan jeg bare bytte olje? kan man flushe selv? Siter Mercedes 190D 2.0 < Bruksbil VW Golf III 1.8 < Solgt Opel omega B 2.5 v6 < solgt volvo 850 2,5 10 v < solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2014 Om du bare tapper av olja og fyller på ny så får du kun skiftet halvparten av olja. Er spesialverktøy for og få fylt olje på kassa på disse. Vil heller anbefare flushing til noen tusenlapper enn å måtte overhale kassa til 30 tusen. Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg