Gå til innhold

trenger hjelp med tiptronic gir på 3b

Ranger emnet


morpheusbd

Anbefalte innlegg

hei. jeg har en passat 3b 99 mod med 1.9tdi motor og tiptronic kasse. 

kassa girer fint som regel men har en tendens til og "smelle" noen ganger når den girer i fart. 

litt redd for at jeg ender opp med og måtte bytte/overhale kassa da jeg har hørt at dette koster maaaange tusen ,

er det noen som vet om det rett og slett kan være olje mangel i kassa? tror dere flushing hadde hjulpet?

 

det med smelling skjer skjeldent om jeg girer selv med kassa. kun når den står i D som regel

Mercedes 190D 2.0 < Bruksbil

VW Golf III 1.8 < Solgt

Opel omega B 2.5 v6 < solgt

volvo 850 2,5 10 v < solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta og flush kassa så fort som mulig så kan det hende du er heldig. Disse kassene mente Audi/Vw at aldri trengte noe vedlikeholdt og det har endt med mange tomme lommebøker spesielt siden kassene har kvelda etter garanti og reklamasjonstiden. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bare tapper av olja og fyller på ny så får du kun skiftet halvparten av olja. 

Er spesialverktøy for og få fylt olje på kassa på disse. Vil heller anbefare flushing til noen tusenlapper enn å måtte overhale kassa til 30 tusen. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår