Gå til innhold

HJELP!! Audi 100 2,3 AAR start problem.

Ranger emnet


nollie1982

Anbefalte innlegg

Har en 92 audi 100 som har fjuska og brukt litt bensin i det siste og hadde en ekstra mengde/lmm til overs så tenkte jeg skulle se om den ble noe bedre hvis jeg bytta den.. Men da jeg bytta den så ville den ikke starte i det heletatt.. så bytta tilbake til den gamle, men den vil fortsatt ikke starte.. :/ den starter og går opp til 1200 omdreininger for å så dø ut.. gir jeg gass vil den ikke starte i det heletatt! :( den "bobler og går veldig ujevnt før den stopper hvis jeg ikke gir gass. Kan det være vakuum? Så litt på den lille slangen som går ifra luftfilter boksen og inn på innsuget og den lille slange bøyen inn på innsuget så absolutt ikke god ut.. kan det være nok for sånn oppførsel? Litt kjedelig at den står utenfor høggern og ikke hjemme kan du si.. vil helst ikke taue heller da det er svin glatt her.. Alle tips mottas med takk! :)

Prøvd mye rart, men ingenting slår bakhjulstrekk med sperre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falskluft vil medføre at motoren ikke vil gå, hvertfall ikke på tomgang. Siden motor ikke vil gå etter at du har skrudd litt nedi der så er det sannsynlig å tro at det har kommet sprekker i gummibelgen mellom mengdefordeler og gasspjeld - eller at du har glemt å sette på en slange etterpå?. Sjekk på hoggeren om du finner en hel gummibelg.

 

Og en ting til, motor starter og går noen sekunder - det betyr at den går på bensin fra kaldstartsdysen - som mater ekstra bensin rett etter oppstart. Kan være at det fortsatt er luft i rør/mekansike dyser. Prøvd å ta ut en dyse og løfte forsiktig på luftspjeldet i mengdefordeleren og se om det kommer bensin fra dysen(e)?

 

 

Leser i din signatur "Prøvd mye rart, men ingenting slår bakhjulstrekk med sperre!"

Da har du ikke prøvd en gammel og god Audi Quattro ;)

 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår