Sverre E Olsen Skrevet Januar 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2014 Hva med eu-godkjenning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Januar 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2014 Etter nye regler fra 1 januar 2014 blir man strengere på ulovlig montert xenon lys. 2014 er en mellom sesong fra 2015 blir eu godkjenningen enda strengere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2014 Jeg hadde bilen min på EU kontroll i november 2013. Jeg fikk 2'er feil på nærlys og 1'er feil på fjernlys pga xenon. Dette vil nok bli 2'er feil begge to på 2014/15 systemet. Men xenon i fjernlysa ser jeg ikke på som problem. Og til EU kontrollen kan du jo bare bytte til vanlige pærer igjen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Januar 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2014 Jeg kjører med xenon i alt av lykter, 35w nær, 55w fjærn, og 70w i 3 tusenmetringene. Og er knallfornøyd, kunne godt ha klart meg uten de 3 tusenmetringene og, men greit og få spredd lyset mere enn hovedlyktene klarer. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreKK Skrevet Januar 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2014 Kjører også med 35w i nær og 55w i fjern. Bare få noen til å stille inn lyktene etter du har bytta, så blender du ingen. Lysbildet mitt ligger akkurat der det skal, ingen ekstra spredning (facelift). Har aldri hatt problemer med det, og har heller ikke blitt stoppa. Bare husk å slukke fjernlyset litt tidligere når du møter biler, så går det helt greit.. Siter 1999 Audi A4 1.8 Turbo Quattro Avant 2007 Aprilia RS 125 FP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet Januar 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2014 Har bestilt til fjærnlysa, fikk godkjent på biltilsyne med xenon på den gamle bilen, passat, det var på fjærnlysa, kravå til å få det godkjent var lyktespyler og E merket løkter :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvardr Skrevet Januar 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2014 Så Slippern og AmdreKK dere har begge satt Xenon i orginale halogen lykter og det funker bra? Hva er E merka lykter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreKK Skrevet Januar 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2014 Jeg har vanlige (uoriginale) facelift uten xenon-spec så vidt jeg vet, funker fett. 55w lyser opp som dagen, er du alene på veien en kveld er det mer enn gull å kjøre med! Siter 1999 Audi A4 1.8 Turbo Quattro Avant 2007 Aprilia RS 125 FP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2014 Så lenger du ikke har reflektor på nærlys men prosjektor/linse kan du sette inn xenon uten å blende, men da må du justere lyktene riktig.Ett verksted gjør det for en liten slant med ordentlig apparat :) Jeg har selv xenon i alt bortsett fra grøftlysa.Har i tillegg 2 ettermonterte tusenmetere med xenon, du får ikke bedre lys enn dette, men du må dog blende ned myye tidligere enn du ellers ville gjort :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Januar 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2014 Har montert xenon lykter fra 98-mod s4 og de funker supert. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvardr Skrevet Januar 15, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2014 Så på lyktene mine nå at de har rom for balast på undersiden, kan det faktisk være samme lyktene på halogen og xenon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 15, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2014 Hvis du ser på stemplingen på lykta, står det HCR/DC-HR? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvardr Skrevet Januar 15, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2014 Hvor skal det stå? på lokkene bak, lappen med delenummer eller andre plasser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 15, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2014 på selve glasset på lykta. Fronten Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvardr Skrevet Januar 16, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2014 Det står 04HC, 00DC, 011, 02A, 04HR osv på den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg