Jump to content

AndreKK

Bruker
  • Posts

    25
  • Joined

  • Last visited

About AndreKK

  • Birthday 12/16/1992

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Karting
  • Modell (eks S4)
    A4
  • Årsmodell (eks 1995)
    1999
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Motor (eks 1.6)
    1.8 TQ
  • Yrke eller sivil status
    Lærling
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • MSN
    andre.krosby92@hotmail.com
  • Bosted
    Oppegård

AndreKK's Achievements

Menig

Menig (1/13)

10

Reputation

  1. Jeg fikk det til, ja! Trakk en fra 30 (den nærmest 75x, men det spiller vel ingen rolle) til pluss på spilleren og en fra 75x til "tenning" på spilleren. Jord finner du baki ledningsrotet der, svart kabel.
  2. Mest sannsynlig SCV-ventilene på dieselpumpa.
  3. AndreKK

    Feil på LMM?

    Min klarer nok ikke helt det nei, men det trykker godt med 1.0 i ladetrykk i alle fall Veldig keen på å få det ladetrykket han er mappa til, ellers kan det jo bli litt fet blanding. Hørt med ett frittstående VW-verksted og ett møller-verksted i nærheten her og de skulle begge ha 1900,- for N75-en!! Sett folk har fått tak i dem for 6-800 kr, men hvor?
  4. AndreKK

    Feil på LMM?

    Okei, skal prøve å få tak i denne. Leste litt om at N75H kunne kjøre bilen i safe-modus, men det var vel mest på biler med original hjerne. Du tror den vil fungere bra med chipen min? (Skal visst kunne dytte ut 217hk i en perfekt motor i forhold til de fleste 195hk-chippene der ute..) Fått lest opp litt på mbc også, ikke noe for meg :P
  5. AndreKK

    Feil på LMM?

    Slenger meg på den her jeg. Har en mtm-chip på AEB-en min og den skal egentlig lade 1.3 bar. Har montert turbotrykksmåler, men den viser 1.0, kanskje 1.1 hvis han virkelig vil. Men, er det da farlig å "tvinge" på den de ekstra 0,2-3 kiloene med en boost-kontroller eller burde jeg gå over alt med mikroskop for å finne ut om det er no lekkasje ett sted? Har sjekka det meste av vakuum, det virka tett, ingen suselyder fra innsugs-sia og jeg sjekka turboen når jeg hadde av downpipen, ingen slakk der..
  6. Har hørt ledningsnettet er moroooooooooo å konvertere :P
  7. Jeg har vanlige (uoriginale) facelift uten xenon-spec så vidt jeg vet, funker fett. 55w lyser opp som dagen, er du alene på veien en kveld er det mer enn gull å kjøre med!
  8. Kjører også med 35w i nær og 55w i fjern. Bare få noen til å stille inn lyktene etter du har bytta, så blender du ingen. Lysbildet mitt ligger akkurat der det skal, ingen ekstra spredning (facelift). Har aldri hatt problemer med det, og har heller ikke blitt stoppa. Bare husk å slukke fjernlyset litt tidligere når du møter biler, så går det helt greit..
  9. Har du grunninnstilt gasspjeldet? Husker ikke om du får feilkode om det er i feil stilling, men jeg fikk feilkode på mitt fordi det ikke lot seg ikke nullstille. Da lada jeg bare 0.2. Fikk tak i brukt spjeld og nullstilte, nå lader den 1.1. (mangler fortsatt kneika opp til 1.3 som den egentlig skal lade, noen som har tips her?) Spjelda kan ofte rote med seg selv hvis man f.eks. kobler fra batteriet..
  10. Bestemte meg for å ordne opp i ledningsnett her i om dagen, i og med at når jeg først satte i spillern min, fant jeg ikke noe passende overgangsnett, så endte med å kappe litt og trekke pluss og pluss fra batteriet. Måtte jo da slå av og på spillern manuelt. Men så til problemet. Rydda opp i ledningene, tenkte jeg skulle finne tenning baki rotet der og skjøte ledningsnett fra original-nettet, MEN jeg finner ikke tenningssignalet! Gikk inn med mulitmeter og målte alle kretsene, skrudde av og på tenning osv, men ingenting ga det utslaget jeg ville ha. Fant en ledning (grønn med rød stripe om jeg ikke tar feil) med hvilespenning på 3V og rundt 9V når jeg fyra tenninga, men det var ikke nok til å få liv i spillern. Endte opp med å bruke spenning fra lysbryteren til å fyre spillern, og det funka jo helt greit, men nå går spillern i demo-mode hver gang jeg skrur av bilen, og det gidder jeg ikke styre med hver gang jeg skal ha musikk :P Har forsøkt å bytte om gul og rød på ledningsnettet til spillern, og de to står riktig. Noen som vet farge på tenningskabel, evt. tips til hvor jeg kan dra den fra for å kjøre spillern på tenninga? Hadde forresten Concert-anlegg fra før av.
  11. Hmm, får tenke litt på luftfilter da. Begynner vel med å bytte ut alle slangene med silikonslangene fra NAI, pluss fjerning av katten. Hvor viktig er frontmontert intercooler? Er det noe ekstra å hente ut der, eller er det bare show?
  12. Nei, så ikke for meg 20 hester mer med bare nytt sportsfilter, men hadde vært litt kult med en noe tydeligere pop-off-lyd fra resirken. Har forresten TS-racing resirk i alu, satt på den før chipping. Andre filterkit som er greit å montere på den her? Har noe K&N-greier fra før om jeg ikke tar feil, hvor hele den nedre delen av luftfilterboksen er selve luftfilteret, men er ikke helt fornøyd med det..
  13. Nettopp fått chippa bilen og tenkte å legge litt mer penger i effektdelen ved å fjerne kat, slenge på no bedre eksos osv. Har så å si sett meg ut testpipe fra NAI og luftfilterkit fra BSR, men er det noen som vet om greie effektanlegg som selges i norge, evt sverige? Noen som har noen gode erfaringer med ett spesielt merke?
  14. Ja, glemte jo å si at det er en E36 folkens. Som sagt, har kun sett på den en gang i sommer, og fatter'n sa bare i dag at han skulle selge den ;) Er rimelig sikker på at det er 3.2 literen og hvitt vader-skinn innvendig. Er det noen som er interesserte så kan jeg finne ut mer om bilen i morgen :)
  15. Heihei! Fatter'n har da bestemt seg for å selge M3'n. Er en E36, usikker på årstall og kilometerstand, men det kan finnes fram. Det er en importert (og momset!) cab. Grunnen til at den selges til prisen som står er fordi den har vært i en liten kræsj borte i USA og har nå stått stille uten at noe blir gjort. Skadene er ikke veldig omfattende, MEN ramma er littegrann skjev. Dette er kun på høyre side foran, hvor litt av hjulopphenget har fått seg en liten trøkk etter det jeg vet, men dette er kjøpt nytt. Alt av motor og drivverk fungerer som det skal og oppheng er i god stand (untatt hf) Har bare sett på bilen en gang i sommer og siden har den stått trygt i en container. Vil du ha mer info om bilen er det bare å sende en PM eller kontakte meg på andre.krosby92@hotmail.com (jeg går gjennom mail hver dag.)! Så, om du har lyst på komplett M3-motor, drivverk og understell på din litt slappe 318 eller om du velger å få den registrert på norske veier, ta kontakt! :) Mvh André! ;)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy