Tussi_lussi Skrevet Desember 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2013 Byttet kamaksel 2 ganger på 4 år. Møller mener det ikke er ett problem denne motoren har. Vil gjerne høre deres erfaringer! 2001 mod. stv. automatgir Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Desember 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2013 Slitte kamaksler er absolutt et problem på den motoren ja. Når kammene ble bytta sist, bytta du kun kammer eller tok du med vippearmer og "brikker" også? Med mindre du kjører veldig mye eller aldri bytter olje synes jeg 4år var vel tidlig. Dårlig oljetrykk fordi det ligger en knekt vippearm i olje pickupen har jeg sett flere ganger, da slites kammene fort... Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tussi_lussi Skrevet Desember 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2013 alt ble byttet sist. Alle servicer/oljebytter er fulgt. Utenom det siste oljeskiftet, som ble tatt selv og ikke kan dokumenteres. Bilen har gått 264000... ca 100000 km er kjørt mellom byttene av kammene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet Desember 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2013 Kammene fyker på de motorene der. Samme gjelder turbo og dieselpumper. Når du i tillegg har automat byr dette på dyre problemer. Vil du vite mer om disse så er det bare å søke opp a6 2.5tdi Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2013 Må bare presisere at 2.5 tdi rekkefemmer er skuddsikker, 2.5 tdi V6 er alt annet enn bra. Velkjent problem med kammer på de motorene. http://www.tv2.no/underholdning/broom/audi-a6-25-tdi-denne-bruktbilen-boer-du-styre-unna-3910081.html PS. Dobbeltposting er ikke lov ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tussi_lussi Skrevet Desember 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2013 Må bare presisere at 2.5 tdi rekkefemmer er skuddsikker, 2.5 tdi V6 er alt annet enn bra. Velkjent problem med kammer på de motorene. http://www.tv2.no/underholdning/broom/audi-a6-25-tdi-denne-bruktbilen-boer-du-styre-unna-3910081.html PS. Dobbeltposting er ikke lov ;) takk for link! Beklager dobbelpost. Mitt første innlegg her, og via mobil. Da jeg trykket på post-knappen kom det to poster :( Skal prøve å slette det:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg