h.johannessen Skrevet Desember 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2013 har en Audi a6 2,6 v6 c4 1995 model, kjørte på jobb funka, skulle kjøre hjem da vil den ikke starte, fikk bytta tennplugga da starta den kjørte en tur ca 10 min så stoppa jeg den,da vil den ikke starte, tok av pluggleninga hadde ikke gnist på plugg 3 og 5,men vi holder på får vi plusselig gnist på alle da starta den igjen,lot den gå i 10min stoppa den startet med en gang, kjørte hjem med bilen ca 1 times kjøring parkerte den på morgen prøvde å starte den da ville den ikke, prøvde dagen etter da startet den med en gang, etter det har den ikke ville starte. den tenner litt men starter ikke, har nu byttet coil, veivsensoran. men den vil ikke, har gnist på pluggan, bensin pumpa slår inn når jeg setter på tenninga. noen som kan fortelle va som er galt.kan det være hallsensoren.noen som vet, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
h.johannessen Skrevet Desember 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2013 da blei det liv i audien igjen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2013 Gjerne noe sent, men tipper det er hallsensoren som tuller ut ifra dine beskrivelser. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
h.johannessen Skrevet Desember 6, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2013 JEPP DET VA DET,TOK VAG,KOM OPP MED (MEKANISK FEIL,INNSUGMANIFOIL TRYKK FEIL.KODE 00575.)SÅ DA BLEI DET NOEN TIMER MED FEIL SØKING,PÅ MEK FEIL, VAKUM LEKASJER ETC.OG BYTTING AV COIL, VEISENSORAN,TEST MAPSENSOR.MEN DA JEG BYTTET HALLSENSOR VÅKNET AUDIEN TIL LIV,DET SOM ER LITT SNODIG ER KOFFOR KOM DEN OPP MED MEK FEIL KODE 00575,NÅR DET VA HALLSENSOREN SOM VA SYNDEREN,NOEN SOM VET? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2013 *CAPS LOCK AV* ;) Når leser det du skriver så får jeg en sterk anelse om at du har tatt diagnose uten å først prøve å starte. Da er det helt normalt å få opp feil på alt det du har feilkoder på. Husk at MAP-sensoren har ikke registrert trykkendring (feilkode 00575 er for MAP-sensor), ei heller har veivsensor registrert pulser, derav mangen uréelle feilkoder.. Når man tar diagnose på en motor som ikke vil starte så er det meget viktig å først kjøre motor noen sekunder på starteren, så lese ut feilkoder uten å slå av tenning i mellomtiden. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
h.johannessen Skrevet April 3, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2014 hei har fått et nytt problem med audien, når den er kald fusker motoren når jeg begynner å kjøre, den henger igjen når man gir gass, det varer noen km så e den bra, regne med at det fins noen form for kald start, hvor sitter den? den er litt urolig på turtallet når den er kald noen som har ide ka det kan være mvh Håvard. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 3, 2014 Rapporter Share Skrevet April 3, 2014 Alt er elektronisk, sjekk temperaturgiver til ECU. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
h.johannessen Skrevet April 3, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2014 takk for raskt svar, e det en egen temperaturgiver for ecu ,e dem lik den som går til ecu og temp måler.har du en skisse over hvor jeg finner temp giver. mvh håvard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 3, 2014 Rapporter Share Skrevet April 3, 2014 Ja, egen for ECU (G62), sitter på røret bak høyre sylinderrekke (2). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
h.johannessen Skrevet April 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2014 ok takk for svar. den temp føleren g 62 er den 2 eller 4 pola. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 4, 2014 Rapporter Share Skrevet April 4, 2014 Den firepolte er den til temperaturvisning mm, du skal sjekke den 2-polte. Den 4-polte (MFTS) står på andre siden, bak sylinderrekke 1. Legger med et bilde Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
h.johannessen Skrevet April 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2014 ok da skal jeg ha den 2pola,ser dem selg en 3 pola på norsk bildelesenter, da blir den ikke rett, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 4, 2014 Rapporter Share Skrevet April 4, 2014 Nei, den 3-polte erstatter den gamle 4-polte MFTS, denne skal du ikke ha. Du skal ha den 2-polte med delenummer 026906161. Mål den du har og sammenligne med tabellen under. Ca 2500 Ω (ohm) ved 20 grader og ca 250 Ω ved 90 grader. Den på bildet under Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
h.johannessen Skrevet April 5, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2014 må jo bare takke for rask svar og gode forklaringer, mr Quattro. ,mvh Håvard Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
h.johannessen Skrevet April 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2014 det som va rart er at jeg fikk kjørt vag på bilen i helga, og det kom ikke opp noen feil koder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg