chrisern20 Skrevet Desember 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2013 Hei. Er det noen her inne som kan gi meg noen tips eller noe jeg burde tenke på før jeg monterer ny tomgangs regulator? Tenker på før og etter? eller er det bare plug and play? Bestillte "ny" tomgangs regulator til bilen min idag, da jeg plages med veldig ujevn tomgang på morgenen? og når motor er varm. skulle starte bilen idag etter 3-4 minus ute så ville den ikke starte første gangen. men etter andre gang så hakka den veldig på tomgang. også en annen ting, når jeg kobla fra lamda så reagerte ikke motoren så veldig på dette, kan det tyde på defekt lamda? er det noe annet jeg burde bestille for att tomgang skal bli fin og den klarer å starte om morgenen. skal også bytte register reim snart. Toyota verkstedet sa til meg att den høres slapp ut. og att gass spjeld sensoren ikke er original til den motoren. Er det noen sammenheng her i form av ujevn tomgang? takker for svar;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2013 Du har hatt av TPS, derav kan det være den må nullstiles etterpå. Altså må du 'fortelle' ECU når gassjeld er stengt og når det er fullt åpent, ellers vil ikke ECU 'vite' hvor mye spjeldet er åpent til enhver tid. Dette kan være årsaken til start- og tomgangsproblemer. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern20 Skrevet Desember 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2013 Hei igjen. bilen gikk ujevnt på tomgang før jeg kobla fra TPS også. då den har ikke noe å si. men jeg skal bytte den. Men til spørsmålet mitt. er det noe jeg burde tenke på før og etter montering av tomgangs regulator? jeg skal bytte: TPS tomgangs regulator Lamda og muligens luftmengdemåleren siden bilen ble ujevn på tomgang etter montering av KN filter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet Desember 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2013 muligens luftmengdemåleren siden bilen ble ujevn på tomgang etter montering av KN filter Der har du nok svaret! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern20 Skrevet Desember 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2013 hei igjen. ok takk men kunne noen gjort ett søk på ebay for meg etter luftmengdemåler til toyota celica 97 t20 1,8 motor 7afe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2013 Toyota er ikke 'min greie' men har du i det hele tatt LMM på din motor da? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg