Darth83 Skrevet November 15, 2013 Rapporter Share Skrevet November 15, 2013 har et spørsmål angående en 2002 Peugeot 406 8E. 1.8 bensin (motorkode:6FZ). Dynamoen hadde røket, så det ble bestilt ny etter reg.nr, når den nye dynamoen er montert, viser det seg at den ikke er helt lik alikavel (burde selvfølgelig ha kontrollert dette før montering). Problemet med den nye er at den har 2stk skruterminaler, mens den gamle hadde 1 stk skru (batt.) og en 2-polt plugg (DF?). MÅ den nye dynamoen ut igjen for å bytte den i en som har sånn plugg? Eller kan den pluggen på ledningen til bilen fjernes, montere på kabelsko, og skru de fast på den siste skruterminalen? Regner med at den ene ledningen er til ladelampen, men usikker på den siste. Om de kan kobles på samme skrukobling eller om den skal en annen plass. Den nye dynamoen er av merket Spidan (med en del Denzo innmat). Siter Har: -Audi A4 1.8T Quattro (B6 Avant) -VW Golf GTi 1.8T (IV) -VW Passat 2.0TDi (3C Variant) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 15, 2013 Rapporter Share Skrevet November 15, 2013 B+ er tykk ledning til batteri, som regel via starter. DF er for feltmagnetisering, altså + via ladelampe. Er det en eller to ledninger i pluggen fra bilen (til DF)? Bilde? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darth83 Skrevet November 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2013 i fra bilen er det 2 stk ledninger som går inn i den pluggen. en hvit og en svart. har desverre ikke bilde tilgjengelig nå, siden det ikke er min bil. gamle dynamoen har selvfølgelig hunnplugg med to ledere, men går disse til samme stedet inni dynamoen? vanskelig å se uten å plukke fra hverandre, er ikke så gira på det om jeg må levere den inn igjen. hadde et lite håp om at går bra å koble de to sammens, siden vi fikk den dynamoen vi fikk som tydeligvis skal/kan passe til denne bilen, men at noen utgaver har plugg og noen ikke... B+ kabeln har jeg på stell.. så det er kun den mindre skruterminalen og de to tynnere kablene som er problemet.. Siter Har: -Audi A4 1.8T Quattro (B6 Avant) -VW Golf GTi 1.8T (IV) -VW Passat 2.0TDi (3C Variant) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 15, 2013 Rapporter Share Skrevet November 15, 2013 Slå på tenning og mål hvilken på ledning i pluggen du har 12V, denne skal inn på DF på den nye dynamoen. Det burde gjøre susen - vil jeg tro. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darth83 Skrevet November 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2013 åkei. skal prøve d! men har du noen aning om hva den siste ledningen er til? om jeg MÅ bruke den? Siter Har: -Audi A4 1.8T Quattro (B6 Avant) -VW Golf GTi 1.8T (IV) -VW Passat 2.0TDi (3C Variant) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 15, 2013 Rapporter Share Skrevet November 15, 2013 Antar den siste ledninger en jord til regulatoren, noe den nye sikkert henter via godset på dynamo. Det kan du forsåvidt måle, om det er full kontakt mellom den siste ledningen og chassis. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darth83 Skrevet November 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2013 åkei! skal se på d etterhvert! tusen takk for gode råd! :-) Siter Har: -Audi A4 1.8T Quattro (B6 Avant) -VW Golf GTi 1.8T (IV) -VW Passat 2.0TDi (3C Variant) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 15, 2013 Rapporter Share Skrevet November 15, 2013 Bare legge til, om den siste ledningen er jord så isoler den bort. Ikke kople den sammen med den som skal på DF. Darth83 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darth83 Skrevet November 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2013 Det funket bra dette! med litt måling av ledningene hit og dit, fant jeg til slutt ut hva som var ladelampeledningen. Så om det skulle være noen andre som kommer borti samme problemet, så er dette løsningen. På denne bilen er det den SORTE ledningen på pluggen som skal festes i den minste skruterminalen på dynamoen. Den HVITE lederen skal bare isolerest. takker for all hjelp! :pray Siter Har: -Audi A4 1.8T Quattro (B6 Avant) -VW Golf GTi 1.8T (IV) -VW Passat 2.0TDi (3C Variant) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.