Gå til innhold

dynamo bytte "trøbbel"

Ranger emnet


Darth83

Anbefalte innlegg

har et spørsmål angående en 2002 Peugeot 406 8E. 1.8 bensin (motorkode:6FZ).

 

Dynamoen hadde røket, så det ble bestilt ny etter reg.nr, når den nye dynamoen er montert, viser det seg at den ikke er helt lik alikavel (burde selvfølgelig ha kontrollert dette før montering).

Problemet med den nye er at den har 2stk skruterminaler, mens den gamle hadde 1 stk skru (batt.) og en 2-polt plugg (DF?). MÅ den nye dynamoen ut igjen for å bytte den i en som har sånn plugg? Eller kan den pluggen på ledningen til bilen fjernes, montere på kabelsko, og skru de fast på den siste skruterminalen? Regner med at den ene ledningen er til ladelampen, men usikker på den siste. Om de kan kobles på samme skrukobling eller om den skal en annen plass.

Den nye dynamoen er av merket Spidan (med en del Denzo innmat).  

Har:

-Audi A4 1.8T Quattro (B6 Avant)

-VW Golf GTi 1.8T (IV)

-VW Passat 2.0TDi (3C Variant)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i fra bilen er det 2 stk ledninger som går inn i den pluggen. en hvit og en svart.

har desverre ikke bilde tilgjengelig nå, siden det ikke er min bil.

gamle dynamoen har selvfølgelig hunnplugg med to ledere, men går disse til samme stedet inni dynamoen? vanskelig å se uten å plukke fra hverandre, er ikke så gira på det om jeg må levere den inn igjen.

hadde et lite håp om at går bra å koble de to sammens, siden vi fikk den dynamoen vi fikk som tydeligvis skal/kan passe til denne bilen, men at noen utgaver har plugg og noen ikke...

 

B+ kabeln har jeg på stell.. så det er kun den mindre skruterminalen og de to tynnere kablene som er problemet..

Har:

-Audi A4 1.8T Quattro (B6 Avant)

-VW Golf GTi 1.8T (IV)

-VW Passat 2.0TDi (3C Variant)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funket bra dette! med litt måling av ledningene hit og dit, fant jeg til slutt ut hva som var ladelampeledningen. Så om det skulle være noen andre som kommer borti samme problemet, så er dette løsningen. På denne bilen er det den SORTE ledningen på pluggen som skal festes i den minste skruterminalen på dynamoen. Den HVITE lederen skal bare isolerest. takker for all hjelp! :pray 

Har:

-Audi A4 1.8T Quattro (B6 Avant)

-VW Golf GTi 1.8T (IV)

-VW Passat 2.0TDi (3C Variant)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår