Gå til innhold

Forsterke hengerfeste?

Ranger emnet


o-l-a-v

Anbefalte innlegg

Hi guys!

 

Har en a4 sedan, 2000 mod. Den har fast hengerfeste, av den typen hvor "stammen" er et hult firkantent rør, der hengerkulen er sveiset på ute ved enden.

 

Jeg bruker festet mye til å ha et sykkelstativ på. Et sykkelstativ med plass til tre sykler (45-50kg med sykler og stativ. Med vektarm blir det nok litt kraft).

Jeg vet ikke om det var jeg, eller forige eier, men hengerfestet er blitt bøyd. Om jeg har tre sykler festet på, og kjører litt for fort over en dump, tar stativet neddi. Lett å se at hengerfestet ikke er vannrett lenger (antar at det er meningen det skal være vannrett'ish).

 

Finnes det folk som retter opp, og evt forsterker hengerfester? Er det lovlig? Eller er eneste løsning å bytte det ut med noe kraftigere?

 

 

Er et beist som dette det er snakk om: http://www.cyclorama.net/images/productImages/img1591-full.jpg

post-134441-0-36219300-1384010278_thumb.jpg

post-134441-0-27754800-1384010494_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hengerfestet er garantert IKKE blitt bøyd av ett 50kg sykkelstativ!

Men hvis du unødvendig vil kaste penger ut av vinduet i form av nytt hengerfeste med høyere vekt og godkjenning hos SVV, be my guest :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hengerfestet er garantert IKKE blitt bøyd av ett 50kg sykkelstativ!

Men hvis du unødvendig vil kaste penger ut av vinduet i form av nytt hengerfeste med høyere vekt og godkjenning hos SVV, be my guest :)

 

Sukk.. Som sagt vet jeg ikke om det er meg eller forrige eier som bøyde det, men det er helt klart bøyd. Når stativet ikke står rett, og dessuten treffer bakken når G-kreftene tar til spille, da er ikke alt slik det skal.

 

 

Du får montere på sykkelstativet, også håppe på det ;)

 

Hvordan mener du det vil hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke tenke meg at det er du som har bøyd det hvis stativet veier 40-50kg med sykler. Som de andre sier, det skal tåle 75kg. Det er nok forrige eier som har klart å bøye det, og da vil det selvfølgelig bli svakere enn det var originalt. Nesten 100% sikker på at det vil bli bedre med et nytt feste av samme type.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår