larseer Skrevet November 5, 2013 Rapporter Share Skrevet November 5, 2013 Hei! Har en 05 passat 1.9 tdi pumpedyse som jeg har byttet dieselfilter på. Nå nekter den å starte etter filterbyttet. Jeg forhastet meg og fylte ikke på diesel i det nye filteret før jeg fyra den. Den starta og gikk i en 20 sekunder før den døde ut, og nå er den helt død. Har etterfyllt diesel i filteret skjer ingen ting. Fyllte opp 20 liter på tanken så nå er det halv tank på bilen. Starter fremdeles ikke. Latt den stå over natta, fremdeles død.... Hva skal jeg gjøre??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 5, 2013 Rapporter Share Skrevet November 5, 2013 Lufte :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet November 5, 2013 Rapporter Share Skrevet November 5, 2013 Det skal ikke være nødvendig med noe spesiell lufting på 1.9TDI, men det kan være nødvendig å skru på og av tenninga mange ganger, og å kjøre starteren mange ganger. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larseer Skrevet November 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2013 Problemet er løst. Var luft som var problemet. Logget inn med VCDS (vagcom) og tvangskjørte pumpa i tanken over 4 runder (30 sekunder hver runde) så startet den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg