Jump to content
Bilforumet.no

larseer

Bruker
  • Content Count

    47
  • Joined

  • Last visited

About larseer

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 05/10/1983

Contact Methods

  • Bosted
    Langt Nord!
  1. Som tittel sier... håndbrekket fungerer fint, men det går ikke helt ned i hvilende posisjon. Jeg kan dytte brekket ned 2/3 cm så spretter det opp igjen. Akkurat som om det er en wire som er for stram når brekket er av... men det er fremdeles velfungerende. Fikk byttet caliper på høyre side bak i fjor etter feil på EU kontroll nå hører jeg at det skriker pittelitt på venstre side bak. Kan det være at brekket henger på en caliper? Merker ikke noe varmgang på bremseskive... Hva kan jeg gjøre for å få fiksa problemet? Noe som kan smøres opp?
  2. Hei! Trenger nye drivaksler til bilen min... Noen som har erfaring med www.drivlinje.no?
  3. Problemet er løst. Var luft som var problemet. Logget inn med VCDS (vagcom) og tvangskjørte pumpa i tanken over 4 runder (30 sekunder hver runde) så startet den.
  4. Hei! Har en 05 passat 1.9 tdi pumpedyse som jeg har byttet dieselfilter på. Nå nekter den å starte etter filterbyttet. Jeg forhastet meg og fylte ikke på diesel i det nye filteret før jeg fyra den. Den starta og gikk i en 20 sekunder før den døde ut, og nå er den helt død. Har etterfyllt diesel i filteret skjer ingen ting. Fyllte opp 20 liter på tanken så nå er det halv tank på bilen. Starter fremdeles ikke. Latt den stå over natta, fremdeles død.... Hva skal jeg gjøre???
  5. Hei! Har fjernet EGR ventil på alle mine VAG biler + endel kompiser sine biler uten særlige problemer. Nå har jeg kjøpt meg en 2005 Passat 3BG 4Motion TDI som lugger litt ved helt normal kjøring (kommer et nykk nå og da). Lest litt rundt og noen mener det kan være EGR ventilen som er skyld i dette. Nå har jeg forstått det slik at hvis jeg struper vakumslangen på klokka får jeg feilmelding i dasjbordet, samme gjelder om jeg blender under selve ventilen og likens om jeg fjerner ventilen helt og erstatter med et rør. Så er det noen som sier man kan "fjerne" EGR ventilen med VAG-COM? Går dette på f.eks 409 versjonen ala type billigkabel? Isåfall hvorhen i programmet er det jeg utfører dette? Jeg har også VAG K+CAN Commander som er noe mer avansert enn 409 der jeg kan stille km stand etc etc etc. Kan denne brukes til å bli "kvitt" EGR? Hva har folket der ute som har 3BG med AVF motor gjort med EGR ventilen sin? Er det sånn å forstå at man bare må ta av hele driten, rense innsug + ventil en gang i året og bare la den være?? Har tåelig peil på dette med EGR og diesel men ønsker jo ikke å kjøre rundt med varsellampe i dasjen... ønsker jo heller ikke at bilen skal lugge og sotes igjen . Dette blir nesten som å velge mellom pest eller kolera... angry2 Noen som har tips så taes det imot med STOOOR takk!! :)
  6. Det skal stå 4 siffer der i en oval ramme. På mine vinterdekk står det 3909 det vil da si at dekket er produsert i uke 39 i 2009 (09)!
  7. Sjekka hva feilkoden betyr da? På ross tech wiki: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Category:Fault_Codes Kan være den turbotrykk sensoren din som kødder?
  8. Kost på den 4 nye glødeplugger, da eliminerer du hvertfall det problemet. Kan virke som om det er det som er problemet ut fra det du beskriver...
  9. Helt normalt! Clutchen har tatt helt ute på min forrige golf, min nåværende polo og min Passat 3BG 4Motion... Alle kjøpt ny, alle med clutch som tok helt ute!
  10. Hei! Noen her som vet om det går an å endre visning i kjørecomputeren på VW Polo? Har en 2002 1.4 TDI Highline med den minste kjørecomputer visningen. (den viser all info der klokken er) Jeg lurer på om det finnes noen funksjon der man kan få visningen av gjennomsnittsforbruk, hastighet, km igjen før tanken er tom, etc etc... inn i AC displayet istedet? Noen som vet??
  11. Ingen som trenger deler? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24407043
  12. Da Suzukien ble solgt har jeg så og si komplett servicekit liggende til XL7 med motorkode RHW. Dette er kjøpt på Mekonomen og tilsvarer så og si orginaldeler. Pakken inneholder 2 stk Brembo bremeskiver (foran). 1009 kr pr stk (x2) Bremseklosser (foran). 531 pr. stk Regreimsats 144 tann for motorkode RHW. 1932 pr. stk 4 stk BERU glødeplugger. 334 kr pr stk. (x4) Vannpumpe. 621 kr stk 2 stk Bosch oljefilter. 134 kr pr stk (x2) Dette har nypris på 6700 kr. SELGES SAMLET! Selger dette meget rimelig i forhold til hva jeg ga for det. Kjøpt for 1 mnd siden. Ønsker bud på PM, evt mail: larseer@online.no Kan sende over hele Norge hvis det er ønskelig.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.