toazty Skrevet Oktober 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2013 Oljelampa lyser etter 5 min kjøring. kommer litt kjappere ved høyt turtall. det er nok olje på bilen, ingen utvendig lekasje. det begynner også å rasle litt i motor, og det blir bare værre og værre. har kjørt 1 km totalt etter problemet. nå har jeg latt bilen stå i noen dager, og det skal den fortsette med. longlife opplegget er ikke helt til å stole på har jeg lest, så lurer på hva som kan vær skaden. ringte en lokal mekaniker og han var skråsikker på motorskade pga longlife service , men kunne godt prøve å fylle på noe tykkere spesial olje for å se om det ble bedre, som han har hatt delvis hell med noen ganger. men motorskaden ville fortsette å være der sa han. sendte også mail til møller , og de ringte 2 min etterpå for å fortelle meg at jeg måtte la bilen stå. så kunne dem sende falcken og få den inn på sjekk. han på møller var heller litt avslappa til hva som var galt og begynte å snakke om oljefilter, koksing etc... problemet er jo pengene. kostnaden på dette høres ikke helt bra ut. så lurer på om bilen skal få stå i garasjen pengene en gang kommer. noen som har vært borti problemet ? hvis motorskade, er det da hele motoren som må byttes? og hva er egentlig wors case scenario her? kan det også bare være en liten filleting? Audi a6 1.8T 2003 , 180.000km. alle servicer tatt på møller, longlife. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Oktober 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2013 Tett oljesil. Hvis du følger Longlife intervall på oljeskift, altså kun hver 30000km, kokser oljesila igjen. Bunnpanna må ned å sila rengjøres, evt byttes. Er endel jobb. Har du bare kjørt 1km etter problemet oppstod har det antagelig gått bra med motoren. Bare ikke kjør mer med den.. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toazty Skrevet Oktober 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2013 hvor sikker er du ? 50% ? kjenner du til problemet? håper for all del at du har rett, gruer meg for å levere bilen til et verksted. 5000kr har jeg men ikke 50.000kr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Oktober 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2013 Kjenner til problemet ja. Det gjelder A4, A6 og Passat med 1.8T motoren. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2013 Sant som TL3518 sier, tett oljesil er hva man må betale for å kjøre LL-oljeskift. I tillegg kan oljerør til turbo kokse igjen, da med turbohavari som resultat. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toazty Skrevet Oktober 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2013 ok, litt småletta nå hvis dette stemmer. men er det mulig å få fjernet dette på noe måte? hvilke forhåndsregler kan jeg ta for at det ikke skal kokse seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2013 ok, litt småletta nå hvis dette stemmer. men er det mulig å få fjernet dette på noe måte? hvilke forhåndsregler kan jeg ta for at det ikke skal kokse seg? For å rense/fjerne koksen i olje-pickup må bunnpanna ned (for tilkomst). For å unngå at det skjer igjen, bytt olje minst hver 10.000 km. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toazty Skrevet Oktober 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2013 2 Faults Found:18017 - Crash Shut-Down Activated P1609 - 35-00 -16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake) P0011 - 35-10 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) - Intermittent kun disse feilkodene som kom opp. men klarer ikke heilt å se sammenhengene med mitt problem og en av disse feilkodene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toazty Skrevet November 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2013 hvis noen lurer så endte det opp på et lokalt verksted der dem måtte rense alle slanger, mye skit i olja har ført til oppsamling i sila og turboen var så godt som gåen. 35000,- herligt. tok da også service og bytta ut noen litedeler. aldri mer bruktbil , bah Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.