Gå til innhold

bytte forgasser på 1,6 87 mod.

Ranger emnet


Satanoperca

Anbefalte innlegg

Hei har en 87 modell her som jentungen skal ha , bilen er flott og fin og se på gått under 100k sklei mellom EU uten noe tull.

Men nå når det begynner å bli kaldt ser jeg at den har litt forgasser trøbbel, chocken er helt på jordet og den vil ikke slå seg av , ser etter litt søking på netet at det er 2 ting som kan styre dette ..enten et voks element som det går kjølevæske mellom og ei bi metallfjær som drar opp tomgangen (er jeg på jordet).

Men har lett litt etter disse bitene og funnet de i england og i forhold til å kjøpe en Weber er det ca halv pris ...1500 VS 3000.

hva mener folket??

er det plug and play med Weber'n eller masse mekk ...så også den har manuell chock ..ingen bakdel ...har jo sett at det har vært ende ltull med disse gassera som er orginale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar det er en Pierburg 2E2 du har på din Golf? Dette er en 'litt avansert' forgasser der det er flere potensielle feilkilder. Det enkleste for deg er å fikse den du har, dog kan det koste litt - som du llerede har funnet ut. Ett annet alternativ er å finne forgasser fra en Audi 80 type Keihin, disse er enkle og driftssikre, har i tillegg manuell choke. Passer rett på ditt innsug om du også bytter gummifoten mellom innsug og gasser.

Du skriver ikke hvilken Weber du har sett på, antar det er DGV 32/36? Om denne er dyset til din motor så vil motor gå bedre med denne på. Den passer ikke rett på innsuget så her må du lage en adapterplate, alternativt montere nytt innsug slik at Weber-gasseren passer på. Weber lager bra gassere.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, tenkte nå på den for forhøyet tomgang ved kald motor, det er kun et vokselement. Automatchoken er elektrisk aktivert om du har Pierburg 2E2, styrt av rød temperatursensor framme på toppen. I tillegg er det vokselement inni samme del, derfor kjølevannslange inn og ut. Nr. 6 på bildet under.

 

007029100.gif?s=0123&k=9c4710e41fe50992a

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egen tråd...det lover jo ikke godt

Både og ;) Forgasseren er meget bra når den fungerer, men jo fler dingser man har på en gasser, jo flere potensielle feilkilder. Skal du ha det enkelt så ta en Keihin-gasser fra en Audi 80, den har manuell choke og har få dingser som går i stykker :) Eller en Weber da.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

da har bilen fått en weber av et slag husker ikke helt hva slags type passet ikke helt måtte løfte opp forgasseren 20 mm fra manifold blota det fast fikk på et luft filter universal fra biltema mangler og få lagt opp en chockwire inn i bilen , men nå går den som den skal syns faktisk den ble hakket sprekere med den også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Har nå kjørt bilen en stund med den webern , jeg syns det virker som motoren nå bruker en del mer bensin enn den gjorde før, har kikket litt på den for å se om det er noe hoveddyse nål på den har funnet at det skal være en tomgangsjustering men regner med at det ikke har særlig innvirkning på forbruket..noen som vet om det er "faste" dyser på fullfart eller om det er justering??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår