Gå til innhold

Spørsmål ang setevarmer og sikringsboks


ViktorD

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en "ny" Mondeo Ghia 2.0  mod 06 for bare noen dager siden. 
Er kjempefornøyd med flott bill! Men det er en ting jeg stusser over..
Setevarmen i førersete fungerer ikke, noe jeg skjønner det er flere tilfeller av rundt om på forumet.

Jeg begynte å se litt etter sikringer og fant ut at sikringen var fin og passasjersiden den har jo varme..
Noe jeg da har kommet fram til er at det må være noe element eller ledninger som har røket i setet og har derfor også lest hvordan man reparerer dette selv. Første spørsmålet mitt er derfor: Noen som vet hvor mye det koster å få reparert? 
Jeg er veldig lite interessert i å begynne å sprette setetrekk når jeg ikke har noe erfaring med det fra før og tenker at det får jeg heller koste på rep. ta settet..

Jeg så som sagt, ned i sikringsboksen under panseret og la merke til at det var så få sikringer der.. ? 

Det manglet sikringer: f12 = 7.5 A til abs og f3= 60 A Gløding? og f27= 15 A påfyllingstegn for diesel trur jeg, er det meningen at disse skal være borte eller har dem blitt tatt ut? 
Elektronikk er ikke min sterke side så jeg får prøve å høre med noen som kan her! : )

Takk for svar på forhånd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt at det mangler noen sikringer, boksene er like uansett utstyrsnivå og motorisering.

 

Å anslå reprasjonskostnad er umulig, kommer an på om bruddet er i setet eller i ryggen. Vanlgvis er det ledningen inn til elementet i seteputen som ryker ved termostaten på elementet. Ganske enkelt å reparere egentlig, bare å lodde. Men man må ha av trekket da:)

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår