Gå til innhold

Hvordan er biltemas fjernlys?

Ranger emnet


TKarlsen

Anbefalte innlegg

Sitter her og vurderer å montere 2stk fjernlys på bilen for å få litt bedre lys til vintern. Vil ikke legge så mye arbeid eller penger i det, men vil ha noe som lyser OK. 

 

Så har noen testet biltemas fjernlys? Tenker på de 9" fjernlysene dem har nå til 199kr stk

 

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Belysning/Ekstralys/Fjernlys-9-halogen-42321/

 

42-321_m.jpg

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg de firkantete med blå glass vant ein test for ei tid tilbake de koster også 200-300kr,men eg synes att de pærene til biltema er det noe dårligt lys i.

 

Eg byttet nettop pærene mine til philips Crystal vision pluss(+60% lys),

de har også noen som heter Extreme som skal gi 100% mer lys.

 

Så er det kommet

noen nye som heter Crystal

Vision Ultra Xenon

powered

Halogens men de har eg ikke prøvd men synes de eg har nå lyser veldig godt og er kjempefornøyd.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og vurderer å montere 2stk fjernlys på bilen for å få litt bedre lys til vintern. Vil ikke legge så mye arbeid eller penger i det, men vil ha noe som lyser OK. 

 

Så har noen testet biltemas fjernlys? Tenker på de 9" fjernlysene dem har nå til 199kr stk

 

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Belysning/Ekstralys/Fjernlys-9-halogen-42321/

 

42-321_m.jpg

Vel, prisen er ikke så høy. Men om de er bra? Pris gjenspeiler gjerne kvalitet. Har selv Hella Rally 3003 med blå glass. Disse har referansetall 17.5, (kan velge høyere) som gjør at de lyser veldig godt til siden i forhold til Biltema sine lykter, som har 37.5. Jo høyere tall, jo mer av lyset konsentreres rett frem. Lavere tall gir bredere og bredere lys. Er jo viktig å se elgen når den kommer snikende gjennom skogen. Husk bare en ting om du tenker på å kjøpe dem. Lyktene på bilen din kan ikke ha høyere referansetall enn 12.5%. (2x37.5 + 2x12.5 = 100) Om lyktene dine har tallet 17.5 overstiger det grensen på 100.

Tallet 100 her er det som er maksimalt tillatt montert på en personbil, og angir maks LUX-verdi.

Hadde personlig valgt et par nye Hellalykter. De koster ca 1300 for et par nå. Og du er garantert et bra lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Lyktene på bilen din kan ikke ha høyere referansetall enn 12.5%. (2x37.5 + 2x12.5 = 100) Om lyktene dine har tallet 17.5 overstiger det grensen på 100.

Tallet 100 her er det som er maksimalt tillatt montert på en personbil, og angir maks LUX-verdi.

Hadde personlig valgt et par nye Hellalykter. De koster ca 1300 for et par nå. Og du er garantert et bra lys.

 

Ja, det referansetall tullet der vet jeg om ;) Usikker på hva jeg har på de lyktene jeg har på bilen nå. 

 

Ser at Hella rallye 3003 compact selges for 660kr på Torshov å. Disse har også et referansetall på 17.5

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg slik at jeg bestemte meg for å gi nettopp disse lyktene en sjangse, i dag!

Kjøpte disse og ett H7 Xenonkit og monterte.
Kan ikke si annet enn at jeg er mektig imponert!
De tegner en T, lyser bredt og langt.
De lyser tilnærmet rett ut i grøfta ved bilen også, stort pluss!
Ingen konsentrerte flekker slik Hella Rallye 3003 lyktene jeg har på en annen bil gjør (37,5 Ref.)

Alt i alt, lykter, xenon, skiltplate og rele kom på rett over 1100kr
Tilsvarende i Hella Rallye 3003, som var alternativet hvis disse var udugelige koster i seg selv over 1200 for kun lampene.
Jeg prøvde de aldri med halogen pærer, så hvordan de fungerer da vet jeg ikke, men vært pengene?
Definitivt!

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg slit at jeg bestemte meg for å gi nettopp disse lyktene en sjangse, i dag!

 

Kjøpte disse og ett H7 Xenonkit og monterte.

Kan ikke si annet enn at jeg er mektig imponert!

De tegner ett + uten den øverste streken, lyser bredt og langt.

De lyser tilnærmet rett ut i grøfta ved bilen også, stort pluss!

Ingen konsentrerte flekker slik Hella Rallye 3003 lyktene jeg har på en annen bil gjør (37,5 Ref.)

 

Alt i alt, lykter, xenon, skiltplate og rele kom på rett over 1100kr

Tilsvarende i Hella Rallye 3003, som var alternativet hvis disse var udugelige koster i seg selv over 1200 for kun lampene.

Jeg prøvde de aldri med halogen pærer, så hvordan de fungerer da vet jeg ikke, men vært pengene?

Definitivt!

 

Takk :D Da må jeg prøve et slik sett på bilen min. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår