TKarlsen Skrevet Oktober 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2013 Sitter her og vurderer å montere 2stk fjernlys på bilen for å få litt bedre lys til vintern. Vil ikke legge så mye arbeid eller penger i det, men vil ha noe som lyser OK. Så har noen testet biltemas fjernlys? Tenker på de 9" fjernlysene dem har nå til 199kr stk http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Belysning/Ekstralys/Fjernlys-9-halogen-42321/ Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Oktober 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2013 Såg de firkantete med blå glass vant ein test for ei tid tilbake de koster også 200-300kr,men eg synes att de pærene til biltema er det noe dårligt lys i. Eg byttet nettop pærene mine til philips Crystal vision pluss(+60% lys), de har også noen som heter Extreme som skal gi 100% mer lys. Så er det kommet noen nye som heter Crystal Vision Ultra Xenon powered Halogens men de har eg ikke prøvd men synes de eg har nå lyser veldig godt og er kjempefornøyd. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2013 Om jeg kjøper de lyktene blir det så klart bedre pærer :) Osram nightbreaker eller noe sånn Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pondus73 Skrevet Oktober 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2013 Sitter her og vurderer å montere 2stk fjernlys på bilen for å få litt bedre lys til vintern. Vil ikke legge så mye arbeid eller penger i det, men vil ha noe som lyser OK. Så har noen testet biltemas fjernlys? Tenker på de 9" fjernlysene dem har nå til 199kr stk http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Belysning/Ekstralys/Fjernlys-9-halogen-42321/ Vel, prisen er ikke så høy. Men om de er bra? Pris gjenspeiler gjerne kvalitet. Har selv Hella Rally 3003 med blå glass. Disse har referansetall 17.5, (kan velge høyere) som gjør at de lyser veldig godt til siden i forhold til Biltema sine lykter, som har 37.5. Jo høyere tall, jo mer av lyset konsentreres rett frem. Lavere tall gir bredere og bredere lys. Er jo viktig å se elgen når den kommer snikende gjennom skogen. Husk bare en ting om du tenker på å kjøpe dem. Lyktene på bilen din kan ikke ha høyere referansetall enn 12.5%. (2x37.5 + 2x12.5 = 100) Om lyktene dine har tallet 17.5 overstiger det grensen på 100. Tallet 100 her er det som er maksimalt tillatt montert på en personbil, og angir maks LUX-verdi. Hadde personlig valgt et par nye Hellalykter. De koster ca 1300 for et par nå. Og du er garantert et bra lys. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Oktober 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2013 Vett ikke hva som skjedde med det innlegget, alt henger sammen når eg trykker rediger men med ein gang eg poster det blir det store mellomrom. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2013 Lyktene på bilen din kan ikke ha høyere referansetall enn 12.5%. (2x37.5 + 2x12.5 = 100) Om lyktene dine har tallet 17.5 overstiger det grensen på 100. Tallet 100 her er det som er maksimalt tillatt montert på en personbil, og angir maks LUX-verdi. Hadde personlig valgt et par nye Hellalykter. De koster ca 1300 for et par nå. Og du er garantert et bra lys. Ja, det referansetall tullet der vet jeg om ;) Usikker på hva jeg har på de lyktene jeg har på bilen nå. Ser at Hella rallye 3003 compact selges for 660kr på Torshov å. Disse har også et referansetall på 17.5 Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2013 Nå har det seg slik at jeg bestemte meg for å gi nettopp disse lyktene en sjangse, i dag!Kjøpte disse og ett H7 Xenonkit og monterte.Kan ikke si annet enn at jeg er mektig imponert!De tegner en T, lyser bredt og langt.De lyser tilnærmet rett ut i grøfta ved bilen også, stort pluss!Ingen konsentrerte flekker slik Hella Rallye 3003 lyktene jeg har på en annen bil gjør (37,5 Ref.)Alt i alt, lykter, xenon, skiltplate og rele kom på rett over 1100krTilsvarende i Hella Rallye 3003, som var alternativet hvis disse var udugelige koster i seg selv over 1200 for kun lampene.Jeg prøvde de aldri med halogen pærer, så hvordan de fungerer da vet jeg ikke, men vært pengene?Definitivt! Sverre1980 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2013 Nå har det seg slit at jeg bestemte meg for å gi nettopp disse lyktene en sjangse, i dag! Kjøpte disse og ett H7 Xenonkit og monterte. Kan ikke si annet enn at jeg er mektig imponert! De tegner ett + uten den øverste streken, lyser bredt og langt. De lyser tilnærmet rett ut i grøfta ved bilen også, stort pluss! Ingen konsentrerte flekker slik Hella Rallye 3003 lyktene jeg har på en annen bil gjør (37,5 Ref.) Alt i alt, lykter, xenon, skiltplate og rele kom på rett over 1100kr Tilsvarende i Hella Rallye 3003, som var alternativet hvis disse var udugelige koster i seg selv over 1200 for kun lampene. Jeg prøvde de aldri med halogen pærer, så hvordan de fungerer da vet jeg ikke, men vært pengene? Definitivt! Takk :D Da må jeg prøve et slik sett på bilen min. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2013 Nær Fjern Vanskelig å få ett skikkelig inntrykk på bildet. Veien er ca 50-60m frem til skogkanten der lysene treffer. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pondus73 Skrevet Oktober 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2013 Takk :D Da må jeg prøve et slik sett på bilen min. Bare husk at både du og Jesper1201 gjør noe ulovlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2013 Bare husk at både du og Jesper1201 gjør noe ulovlig. Jada, onkel blå ;) Jesper1201 reagerte på dette 1 Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre1980 Skrevet Januar 30, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2014 Billige og bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre1980 Skrevet Januar 30, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2014 Er biltema sine lykter :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2014 Er biltema sine lykter Er dette de samme som TKarlsen linker til? Syns nemlig disse var blåere i glasset enn de jeg har. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre1980 Skrevet Februar 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2014 Ja, kommer med blått glass og klart glass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg