Gå til innhold

kjølevann som forsvinner ved hard kjøring

Ranger emnet


wu-style

Anbefalte innlegg

Har en Audi a3 1,9tdi der kjølevannet forsvinner ved hard kjøring. Har sjekket om det er olje i kjølevannet men den ser fin ut , har også sett etter om oljen er grå men det er den ikke , så dette utelukker vel at topp pakningen er gåen , eller ???

 

når jeg kjører normalt forsvinner det ikke noe. bilen er helt tør under , ingen teng til lekkasjen.

 

noen som har vært borti dette før ??

Audi S4 c4:

 

034 High output coils , Rs2 manifold , KKK K26turbo , Magnector plug wires , Wg spring preformance.

 

maped by 034 Motorsport. 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Pontiac Fiero GT 3,0 Tubo:

 

Garret T3 / T4E Stage 3 , Haltech E6GMX , 500lb injectores , Comp Cam , Forged pistons , Hiflow gas and oil pump ,

Ferita exhaust 2,5. 

 

Custom maped by Anders Ringstad 

 

Dyno: whp 380hp / 590nm

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må tappe av oljen for å se om den inneholder vann, vannet synker til bunns og du ser det ikke på peilepinnen.

 

Noen biler har vel også vannavkjølt turbo, denne kan skape problemer.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har sett eit tilfelle kor toppakningen hadde gått på ein Perkins motor. På den var olja gråe.

Men viss du vil være heilt sikkar så er det best å få tatt ein oljeprøve. Ein oljeprøve vil vise om det er kjølevæske i olja, diesel/bensin, og viss det er metallspon i olja vil det også syne.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss jeg kjører hardt i 5 min. Forsvinner det fort 3 liter. Turboen er ikke vannavkjølt. Skal tappe av olja å se. Er det noen andre måter å få sjekket dette på ?

Audi S4 c4:

 

034 High output coils , Rs2 manifold , KKK K26turbo , Magnector plug wires , Wg spring preformance.

 

maped by 034 Motorsport. 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Pontiac Fiero GT 3,0 Tubo:

 

Garret T3 / T4E Stage 3 , Haltech E6GMX , 500lb injectores , Comp Cam , Forged pistons , Hiflow gas and oil pump ,

Ferita exhaust 2,5. 

 

Custom maped by Anders Ringstad 

 

Dyno: whp 380hp / 590nm

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp. Har kjent i begge front dørkene. Dær er det knusktørrt. Har ikke noe kvit eksos heller. Helt tørt å fint rundt motoren også. Kan det være at det er en rift i en av slangene som utvider seg når jeg trør på, at det blir for mye trykk i kjølesystemet?? Har jo tuklet en del med bilen da, så den er jo ikke akkurat orginal.

Audi S4 c4:

 

034 High output coils , Rs2 manifold , KKK K26turbo , Magnector plug wires , Wg spring preformance.

 

maped by 034 Motorsport. 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Pontiac Fiero GT 3,0 Tubo:

 

Garret T3 / T4E Stage 3 , Haltech E6GMX , 500lb injectores , Comp Cam , Forged pistons , Hiflow gas and oil pump ,

Ferita exhaust 2,5. 

 

Custom maped by Anders Ringstad 

 

Dyno: whp 380hp / 590nm

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpnet kranen på radiatoren i dag. La merke til at det ikke kom noe ut, med mindre jeg klemte på øvre radiator slange. Da rant det litt. Kan dette være en dårlig vannpumpe? Har kjørt en del km over på regreima.

Audi S4 c4:

 

034 High output coils , Rs2 manifold , KKK K26turbo , Magnector plug wires , Wg spring preformance.

 

maped by 034 Motorsport. 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Pontiac Fiero GT 3,0 Tubo:

 

Garret T3 / T4E Stage 3 , Haltech E6GMX , 500lb injectores , Comp Cam , Forged pistons , Hiflow gas and oil pump ,

Ferita exhaust 2,5. 

 

Custom maped by Anders Ringstad 

 

Dyno: whp 380hp / 590nm

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For a vannet skal renne ut av krana på radiator så bør nok lokket på ekspansjonstanken være av.

 

Når motor er kald så tetter termostaten, så det kommer lite eller ikke noe vann fra motoren den veien.

 

Dårlig vannpumpe tror jeg ikke.

 

Har du kjent etter fukt ved enden på alle slanger? Den "knuten" i plast masse masse slanger og rør inn på bak på motor kan sprekke, og så lekker det ut kjøleveske som fordamper direkte, eller når det drypper ned på varm eksosrør.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren var 90 grader da jeg åpnet? Lokket var på, men hadde like før skrud av lokket. Så slapp vel ut det meste av trykk da. Men bør ikke radiatoren være full til en vær tid.

Audi S4 c4:

 

034 High output coils , Rs2 manifold , KKK K26turbo , Magnector plug wires , Wg spring preformance.

 

maped by 034 Motorsport. 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Pontiac Fiero GT 3,0 Tubo:

 

Garret T3 / T4E Stage 3 , Haltech E6GMX , 500lb injectores , Comp Cam , Forged pistons , Hiflow gas and oil pump ,

Ferita exhaust 2,5. 

 

Custom maped by Anders Ringstad 

 

Dyno: whp 380hp / 590nm

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm ok. Får prøve å kjøre bilen varm, for å oppnå trykk. Deretter løsne kranen.

Audi S4 c4:

 

034 High output coils , Rs2 manifold , KKK K26turbo , Magnector plug wires , Wg spring preformance.

 

maped by 034 Motorsport. 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Pontiac Fiero GT 3,0 Tubo:

 

Garret T3 / T4E Stage 3 , Haltech E6GMX , 500lb injectores , Comp Cam , Forged pistons , Hiflow gas and oil pump ,

Ferita exhaust 2,5. 

 

Custom maped by Anders Ringstad 

 

Dyno: whp 380hp / 590nm

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat det jeg skule prøve å finne ut. Er ikke så lett å komme til radiator en pga deksel som er i veien. Har prøvd å kjent etter men kommer ikke orntlig til.

Audi S4 c4:

 

034 High output coils , Rs2 manifold , KKK K26turbo , Magnector plug wires , Wg spring preformance.

 

maped by 034 Motorsport. 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Pontiac Fiero GT 3,0 Tubo:

 

Garret T3 / T4E Stage 3 , Haltech E6GMX , 500lb injectores , Comp Cam , Forged pistons , Hiflow gas and oil pump ,

Ferita exhaust 2,5. 

 

Custom maped by Anders Ringstad 

 

Dyno: whp 380hp / 590nm

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår