Miriell Skrevet September 18, 2013 Rapporter Share Skrevet September 18, 2013 Driver og demonterer nedre bærearm på sjåførsiden. Bolten som går igjennom den bakre fòringa sitter DØNN FAST! Vi har fått av mutteren og fjernet ei låseskive som satt i bakkant, men fortsatt vil den ikke rikke seg en millimeter. Er det noe mer som holder dritten på plass? Når jeg skrur på den så beveger både bærearmen, foringa og alt på seg. Har prøvd å skru, slå med slegge og nå det siste desperate forsøket (ja jeg vet....very ladylike) gikk jeg altså på med ei snekkertvinge.... bare for å prøve... Tips anyone?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet September 18, 2013 Rapporter Share Skrevet September 18, 2013 varme ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 18, 2013 Rapporter Share Skrevet September 18, 2013 Er det t4 eller t5 det er snakk om da? Spørs om det må til litt varme der. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winallyouget Skrevet September 23, 2013 Rapporter Share Skrevet September 23, 2013 Hei, det skal ikke være noe som holder bolten fast. En løsning kan være å varme opp området med en gassvarmer og prøve å løsne mutteren/bolten. Vær i så fall forsiktig så du ikke tenner til noe helt frivillig. En annen løsning er å lage "en rift" med en liten skjærer slik at du får et tykt skruejern for å holde og skru på "baksiden" av bolten... Da kan to personer forsøke å løsne bolten fra hver sin side (ikke alltid dette lar seg gjøre grunnet plassering av bolten). For faktiske råd hvis ingen av de over fungerer for deg anbefales å besøke en mekanisk verksted og høre om de har noe lubrikat eller noe som kan hjelpe deg. Lykke til! http://www.fleregrunner.no Siter Michael http://www.fleregrunner.no http://www.polarekspressen.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Miriell Skrevet Oktober 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2013 Takk for svar :) Det er en T4. Jeg forsøkte med gassbrenner, men fikk etterhvert fryktelig lyst til å tenne på hele bilen igrunn siden bolten satt like fordømt fast og jeg var redd for å smelte pakningen eller gummihylsa eller hva man nå skal kalle den. Endte opp med å få ett verksted til å gjøre det på den siden det satt så innmari godt. Gikk tom for kreative idéer rett og slett, men tusen takk for tips. Det kunne jo ha fungert:) Gassbrenner har funket bra før på andre muttere og bolter:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2013 Bolt nummer 6 du mener, den er eksentrisk og kommer ut med litt lirking og tålmodihet ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg