Gå til innhold

Har kjørt en kanongøy bil:D

Ranger emnet


Roberto

Anbefalte innlegg

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes personlig Escort Cossien er en hel del penere og "tøffere" enn Sunny'en (som ser rett og slett for billig ut i mine øyne) men nå har jeg alltid vært en fan av det å eie "unike" biler og her ville Sunnyen scoret høyt...

 

Men jeg ville naturligvis valgt Toyota Celica GT4 eller Integrale av de fire konkurrentene som er nevnt i tråden, men har null erfaring med den italienske rallybilen... Men spesiell og ikke minst rask er den!

 

 

Og når ble ikke antall HK per liter interessant lesning?? Dette er ofte et viktig fakta som ofte kommer tydelig frem ved "Engine of the Year" kåringer...

 

Er lite overraskende at Honda og BMW har sopet med seg det meste av disse prisene de siste femten årene ettersom de er kjent (spesielt Honda med sitt VTEC system) for å dra utrolige mengder HK ut av motoren... (Mazda scoret høyt i år med sin nye motor fra RX8'en)

 

Nå skal det jo sies at i denne diskusjonen er det snakk om turbomatede biler, og derfor faller dette diskusjonspunktet litt i grus (ettersom turbobiler kan jo trimmes til en mengde mer HK ved mindre upgrades/justering av trykk)...

 

Anyways, tilbake til topic... Å diskutere hva som er BEST er alltid håpløst... Det er avhengig av tonnevis av faktorer, og hva som er viktigst for en er noe helt annet hos en annen...

 

Men det er vel ikke for ingenting av f.eks. Integrale og Escort Cossiene har hatt så utrolig stor "following" og blitt nærmeste legender... Dette er utrolig fine kjøremaskiner som er skapt for rally... GTI-R'en er nok litt "overshadowed" av sin storebror Skyline og søster 200SX...

 

 

My two cents...

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by S-2000

 

Og når ble ikke antall HK per liter interessant lesning?? Dette er ofte et viktig fakta som ofte kommer tydelig frem ved "Engine of the Year" kåringer...

 

Er lite overraskende at Honda og BMW har sopet med seg det meste av disse prisene de siste femten årene ettersom de er kjent (spesielt Honda med sitt VTEC system) for å dra utrolige mengder HK ut av motoren... (Mazda scoret høyt i år med sin nye motor fra RX8'en)

 

Nå skal det jo sies at i denne diskusjonen er det snakk om turbomatede biler, og derfor faller dette diskusjonspunktet litt i grus (ettersom turbobiler kan jo trimmes til en mengde mer HK ved mindre upgrades/justering av trykk)...

 

Off-topic alert;

Nissan's VG30(?) 3 liter har vel vunnet engine of the year 9 ganger med ikke så alt for store mellomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EscortCossie

Hvor mye har Sunny vunnet sammenlignet med Escort Cosworth?

 

Mens du er inne på dette.. noen som har en liste over Fabrikks seiere og fører seiere oppigjennom årene? tenker da mest på nyere tid... med biler som tiller i denne klassen som tråden 'handler' om. Grupe A og WRC.

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår