NinjaChrister Skrevet September 11, 2013 Rapporter Share Skrevet September 11, 2013 Hei :) Har skaffet meg en Mercedes c220 1993 modell. Jeg synes at standarlys på denne ikke lyser så godt opp som jeg er vant til på litt nyere biler, og lurer i den forbindelse på hva dere anbefaler jeg kan gjøre for å få bedre lys? Jeg har vurdert å kjøpe klarglasslykter, men vil dette gi bedre opplysning? Noe annet jeg kan tenke på for å forbedre lysene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet September 11, 2013 Rapporter Share Skrevet September 11, 2013 Ja, nye lykter vil jo gi bedre lys da disse ikke er slitt. Men det som vil gi bedre lys er å legge opp nye kabler fra batteriet til lyktene. Må også inn med rele. Bruk de originale kablene til aktivering av rele. Riktig type pærer hjelper også. Osram nightbreaker lyser bra. Koster mer, men da får du mer lys Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NinjaChrister Skrevet September 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2013 Var på biltema i går å kjøpte et par 100W blåpærer med xenonlook. Kom etterpå over en pære med navn Osram Nightbreaker, som er 55W men skal lyse dobbelt så godt som standard pærene. Tror dere Nightbreaker er bedre enn de 100W pærene jeg kjøpte på biltema? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet September 11, 2013 Rapporter Share Skrevet September 11, 2013 (endret) ja! 100W på biltema brenner opp reflektoren + at de er ulovlige å bruke. Nightbreaker er på 55W, noe lykta er godkjent med. De biltema pærene lyser nok gulere og dårligere enn vanlige pærer. Nightbreaker igjen lyser mye bedre, og hvitere enn originale. Man har biltema som har dårlig kvalitet, så har man standard pærer som lyser OK, og nightbreaker som er en av de bedre Endret September 11, 2013 av TKarlsen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NinjaChrister Skrevet September 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2013 Takk for svar :) Er det ikke slik at 100W skal lyse bedre enn 55W? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet September 11, 2013 Rapporter Share Skrevet September 11, 2013 Ja, og Pioneer oppgir 3500W på sine 1000W subwoofere Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NinjaChrister Skrevet September 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2013 Hørt på maken xP Mekonomen sa at de hadde et par pærer som var hakket kraftigere enn Nightbreaker, med navn Xenon Extreme. Disse er også 55W så skal ikke være mer skadelig enn nightbreaker, så jeg får vel bare ta et par slike :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet September 11, 2013 Rapporter Share Skrevet September 11, 2013 Da du driver å roter inni lykta så sjekk hvor mange volt du har på batteriet, og på sokkelen på pæra. Er det stor forskjell der så tjener du mye på å legge opp nye kabler (stor forskjell=1V+) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg