Gå til innhold

Airbag gåen

Ranger emnet


Thomas3B

Anbefalte innlegg

Har du tatt diagnose?,kan jo være noe så enkelt som den ringen under rattet(sleperingen) som er feil?

Om det er modulen er det bare og finne delen og leite på høggerene,Meiner modulen ligger ovenfor gasspedalen til høyre inn under midtkonsollen men ikke heilt sikker om den er her den er på passat.

Dele nr står på selve modulen og du må finne ein som har samme dele nr som den du har.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

00532 - Supply Voltage B+

07-10 - Signal too Low - Intermittent

01222 - 01222 - Crash Sensor Side Airbag; Passenger Side

 

01218 - Side Airbag Igniter; Front Passenger Side

 

 

01219 - Rear Airbag Igniter; Driver Side (N201)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

 

01220 - Side Airbag Igniter; Rear Passenger Side

 

 

65535 - Internal Control Module Memory Error

 

 

01217 - Side Airbag Igniter; Driver Side (N199)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

 

00588 - Airbag Igniter; Driver Side

 

00654 - Seat Belt Tensioner Igniter Driver Side

 

 

00655 - Seat Belt Tensioner Igniter; Passenger Side (N154)

28-10 - Short to Plus - Intermittent

 

 

var forsåvidt disse feilene :)

Endret av Thomas3B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

00532 - Supply Voltage B+ [h=3]00532 - Supply Voltage B+: Signal too Low[/h][h=4]Possible Causes[/h]

  • Wiring/Connectors from/to Control Module faulty
  • Power Supply (Battery/Generator) faulty

[h=4]Possible Solutions[/h]

  • Check/Repair Wiring/Connectors from/to Control Module
  • Check Power Supply (Battery/Generator)

[h=4]Special Notes[/h]

  • When found in an individual control module, it's most likely a local source (e.g. wiring/connectors).
  • When found in multiple control modules at the same time, it's most likely a common source (e.g. ground spot, battery, generator).
  • Intermittent codes are often stored during low outside temperature when the battery capacity goes down and may be ignored.
  • Common with 16946/P0562/001378 - System Voltage: Too Low stored in other control modules.

 

 

Internal Control Module Memory Error [h=4]Possible Causes[/h]

  • Wiring from/to Control Module faulty
    • Voltage Supply and/or Ground Supply faulty

     

    [*] Control Module faulty

    • Control Module Housing leaky

[h=4]Possible Solutions[/h]

  • Check/Clean Wiring from/to Control Module
    • Check Voltage Supply and Ground Supply including the Main Supply/Connections at the Battery

     

    [*] Replace Control Module

[h=4]Special Notes[/h]

  • This fault is NOT to be ignored when found in a major and/or critical system (Airbag, ABS etc.). If you try to clear this fault, VCDS may tell you that there is an unexpected result or that the controller refused the command. This is normal since this specific fault can generally not be cleared.
  • When stored in other unimportant systems (Radio etc.) the general suggestion is to ignore it unless you notice functional limitations. Within the warranty period dealers are usually required to replace such control modules, but there have been a couple of cases with similar codes where these are getting ignored due to flaws in the control module software. If in doubt please refer to technical bulletins and similar documents provided by the vehicle manufacturer.
  • When found in Audi Airbag Generation 6 & 7 (see Audi TPI 1308401):
    • A Problem with the Acceleration Sensor may result in the Airbag Control Module storing this Fault Code. Replace the Airbag Control Module and both Acceleration Sensors.

     

    [*] When found in Audi Airbag Generation 8:

    • Due to low Voltage the Control Module does not complete it's Self Test successfully. Replace Airbag Control Module and install a low Voltage Protection Relay to ensure future mishaps won't cause this again. UPDATE The Protection Relay may not be available anymore, though the Parts Catalog lists updated Control Modules now.

     

    [*] When found in certain older TDI Engine Control Modules (ECM) which have a vacuum line going to them:

    • Check/Repair the Vacuum Line before and inside the ECM.

 

 

 

Kan virke som du har rett ja,ser ut som om heile systemet er nede hos deg.

Synes disse to kodene er de viktigeste,de andre kodene er forhåpentligvis følgekoder pga de andre.

Før du bytter hadde eg sjekket det som står i den sypply voltage B+ koden.

Lad opp batteriet skikkelig og sjekk ledningene tiil og fra airbag modulen.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår