Gå til innhold

byttet bremsecaliper?!

Ranger emnet


tazie

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en 2000 nisssan primera.

skulle bytte bremser bak (skiver og klosser) men fant til min forergelse ut at den ene calipperen var rustet helt fast. jeg kjøpte ny, og monterte alt sammen i god tro. men når jeg skal lufte bremsene merket jeg at noe ikke stemte helt.. jeg får liksom ikke byggd opp noe særlig trykk (pedalen går ganske enkelt i bunn) jeg får heller ikke bremsene til og ta noe som helst. (jeg kan dra skiva rundt når jeg bremser). det kommer væske ut av luftenippelen, og bremsene funker når jeg drar i håndbrekket. men jeg får altså ikke stempelet til og bevege seg.. er det noe jeg har glemt?

 

tazie

___________________________________

-1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i

x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt..

x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har luft i systemet,brukte du kobber skivene på skruen i breseslangen(den som går inn i caliperen).

Ofte renner det ut bremseveske og det kan da ta litt tid og få ut alt luften spesielt om du pumper med bremsen og slipper ut via nippelen.

Ett par ganger har eg måttet lufte med selve koblingskruen til bremseslangen på caliper for og få ut luft i røret først,det gjøres likt du pumper og du løsner på skruen til det bobler/renner ut veske.

Rekner med grunnen til du ikke har klart og flytte på stempelet i gamle caliper er pga det må skrus samtidlig som det presses inn,det er pga selvjustering på håndbrekket og caliper er da skrudd inn sånn att det selvjusterer etterhvert som klossene slites

Når du har sånn system skal du ikke bruke håndbrekket før du har presset caliperstempelet heilt ut mot bremseklossene.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei rainman. har brukt kobberskivene ja. jeg vet at jeg må skru for og få tilbake, men de var helt rusta. åpna den, for jeg tenkte og overhale, men det var så mye rust...

Men problemene bare fortsetter.. slangen hang løs og dryppet en god stund mens jeg jobba, så jeg mistenker at det ikke er mer væske igjen, hehe... får ikke bygd opp trykk på bremsepedalen i det hele tatt..

Jeg prøver og lufte, og har en gjennomsiktig slange, som går ned i en beholder med bremsevæske. Jeg ser slangen at masse luft presses ut, og ikke noe går bakover. alikevel så kommer det aldri til bremsevæska, og det minker heller ikke noe i bremsevæskebeholderen...

Jeg har pumpet som en gal i sikkert 15 min.. hva skjer?! Har tilogmed kjøpt en sånn bremselufte som suger ved hjelp av trykkluft, men det kommer ikke noe...

___________________________________

-1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i

x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt..

x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyll opp beholderen, åpne luftenippelen, la det stå ett kvarter å dryppe, ettefyll beholder om nødvendig, lukk så igjen nippelen, pump opp pedal, og så kan du prøve å lufte. Er en fordel å ha mest mulig fall om det er mulig å maipulere dette medjekking eller noe...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyll opp beholderen, åpne luftenippelen, la det stå ett kvarter å dryppe, ettefyll beholder om nødvendig, lukk så igjen nippelen, pump opp pedal, og så kan du prøve å lufte. Er en fordel å ha mest mulig fall om det er mulig å maipulere dette medjekking eller noe...

 

Takk Einar. Det funka :)

___________________________________

-1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i

x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt..

x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår