Gå til innhold

Avensis 2007 diesel - byttet motor, vil ikke starte

Ranger emnet


Hultgren

Anbefalte innlegg

Jeg har en Avensis 2007 diesel hvor jeg har byttet motor. Har tre kontakter som jeg ikke finner noe sted å koble til (se bilder). Jeg får også tre feilkoder (se bilder). Når jeg pumper på den manuelle pumpa kommer det masse diesel inn til høytrykkspumpa, men ser ikke ut til å få noe særlig trykk ut fra høytrykkspumpa. Ventilen i høytrykkspumpa er tatt ut og sjekket, og den ser ut til å funke greit. Ingen tegn til fyring når jeg drar den på starteren. Den nye motoren er en litt annen variant enn den som satt i, cirka 10 hestekrefter mer iflg. selger. Kan det være at jeg mangler noen deler som skal kobles til de løse kontaktene? Noen som har noen forslag?

IMG_0527.JPG

IMG_0528.JPG

IMG_0529.JPG

IMG_0530.JPG

IMG_0531.JPG

IMG_0532.JPG

IMG_0533.JPG

IMG_0534.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du satt i en motor som ikke er lik den forrige hvor det kanskje er flere sensorer og et helt annet ledningsnett, så kan det hende du har et stort problem. Antar at du har brukt opp igjen ledningsnettet? 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Hultgren skrev:

Måtte bruke ledningsnettet fra den forrige motoren, da det på den nye var klippet i filler... Kan det være en idè å bytte ECU? Som ikke forventer signaler fra de løse kontaktene?

Da kommer du til å få problemer med startsperre da du ikke bare kan sette en annen ECU rett inn uten programmering. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår