Magnus Nilsen Skrevet August 22, 2013 Rapporter Share Skrevet August 22, 2013 Hei! Har nå fått montert på ny vag turbo 1.8 Bilen drar likens fra 2500-6000 er dette vanlig ? på ca 3500 så forsvinner suselyden også kommer det en annen merkelig lyd, virker som om det stopper opp. Vet noen hva dette kan være ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet August 22, 2013 Rapporter Share Skrevet August 22, 2013 Drar den dårlig eller bra? Orginal turbo eller Kina kopi? Er ikke tullet ned noen slanger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Nilsen Skrevet August 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2013 den drar helt greit, har vært bedre.. er orginal turbo ja, montert på verksted.. Men det må jo ha noe med at suselyden forsvinner? for turbon trenger vell luft for å produsere motorkraft, så at suselyden forsvinner på ca 3000-3500 og ender i et "piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip" som er der til jeg slipper gassen. "piiiiiiiiiiiiiiip" lyden er ca like høy som suselyden. Fikk montert på nytt fremre eksosrør, kan det ha noe med saken å gjøre ? Piiiiiiiiiiip lyden kommer fra innsuget til turbon, kan det være sånn at den ikke får nokk luft "til å produsere mer motorkraft" ? for er vell vanlig at en 1,8t drar bedre på høyere turtall, men det gjør ikke min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 22, 2013 Rapporter Share Skrevet August 22, 2013 Noe tull med wastegaten/resirkuleringsventilen da? (eller hvordan det skrives) For slapp fjær, så trykket slipper ut før det skal Rett meg om jeg tar feil, ikke så god rundt turbo delen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Nilsen Skrevet August 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2013 (endret) Har montert en ekstern avlastningsventil som lekker litt luft, sikkert litt mye under trykk. kan det være derfor? Siden den ikke greier å holde trykket til turboen oppe ? Er ikke dumpventilen som lager "piiiip" lyden den kommer fra innsuget Endret August 22, 2013 av Magnus Nilsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Nilsen Skrevet August 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2013 men skjønner ikke det med at suselyden forsvinner i piping og motorlyd på 3000-3500 til jeg slipper gassen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Nilsen Skrevet August 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2013 bump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 28, 2013 Rapporter Share Skrevet August 28, 2013 Har montert en ekstern avlastningsventil som lekker litt luft, sikkert litt mye under trykk. kan det være derfor? Altså har du montert på noe som lekker luft under ladetrykk? Det som da skjer er at LMM 'tror' motor får mer luft enn den faktisk gjør og mater bensin deretter. Resultatet er alt for fet blanding slik at lambda gjerne prøver korrigere langt utenfor sitt grenseområde, gjerne med påfølgende feilkode på lambda. Konklusjon; Bruk original resirk, ikke sett på annet tull for at det skal være fancy - med problemer som reultat ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Nilsen Skrevet August 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2013 Ahh!, da forstår jeg... skal fjærne dumpen øyeblikkelig, takker for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg