Gå til innhold

Magnus Nilsen

Bruker
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Magnus Nilsen

  • Bursdag 12/25/1994

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    Passat
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Motor (eks 1.6)
    1,8T
  • Fylke
    Nordland

Contact Methods

  • Bosted
    Brønnøysund

Magnus Nilsen's Achievements

  1. Da har jeg hatt bilen på verksted, de finner det ikke ut. testet ny LMM uten resultater testet for lekasjer, byttet alt av innsug, og vakumslanger, uten resultater Merker også at bilen akselerer dårligere etter jeg bytta N75. turboen lader også av og til maks 0.9, før den går opp og lader til 1-1,3 bar og hopper opp å ned. Trenger virkelig hjelp.
  2. Har ikke fått bytta den enda, men merker at bilen går dårligere å dårligere, tyder vell på gåen lambdasonde det.
  3. "reseta" bilen idag, og det viser seg da at LMM ikke fungerer i det hele tatt, så regner med det er den. blir bytta snarest, tilbakemelding kommer!
  4. Kan det være en gammel feilkode fra den forrige N75 ventilen tror du ?
  5. den lader ujevnt fra 1-1,3 bar, turbotrykksmålern hopper fram og tilbake fra da 1-1,3 bar. - Det er ikke fuelcut, kan jeg si ganske sikkert, da den fortsatt akselererer brukbart, virker som at turboen ikke får nokk luft. LMM er ikke 100% heller.
  6. Hei! Har en 97' passat som er chippa, turbo er 3 mnd gammel. Turbo lader sinnsykt ujevnt fra 1-1.3bar, N75 ventilen er bytta Noen som har hatt samme problem, evt vet hva jeg må gjøre for å fikse det? Kan det være defekt LMM? da bilen "nykker" under fult pådrag, pga at turboen lader ujevnt. Mvh Magnus Nilsen
  7. Ahh!, da forstår jeg... skal fjærne dumpen øyeblikkelig, takker for svar!
  8. men skjønner ikke det med at suselyden forsvinner i piping og motorlyd på 3000-3500 til jeg slipper gassen
  9. Har montert en ekstern avlastningsventil som lekker litt luft, sikkert litt mye under trykk. kan det være derfor? Siden den ikke greier å holde trykket til turboen oppe ? Er ikke dumpventilen som lager "piiiip" lyden den kommer fra innsuget
  10. den drar helt greit, har vært bedre.. er orginal turbo ja, montert på verksted.. Men det må jo ha noe med at suselyden forsvinner? for turbon trenger vell luft for å produsere motorkraft, så at suselyden forsvinner på ca 3000-3500 og ender i et "piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip" som er der til jeg slipper gassen. "piiiiiiiiiiiiiiip" lyden er ca like høy som suselyden. Fikk montert på nytt fremre eksosrør, kan det ha noe med saken å gjøre ? Piiiiiiiiiiip lyden kommer fra innsuget til turbon, kan det være sånn at den ikke får nokk luft "til å produsere mer motorkraft" ? for er vell vanlig at en 1,8t drar bedre på høyere turtall, men det gjør ikke min.
  11. Hei! Har nå fått montert på ny vag turbo 1.8 Bilen drar likens fra 2500-6000 er dette vanlig ? på ca 3500 så forsvinner suselyden også kommer det en annen merkelig lyd, virker som om det stopper opp. Vet noen hva dette kan være ?
  12. Hei! Hører tikking fra servoen da jeg står stille, og batterilampe lyser. får også en ulyd da jeg svinger til venstre i fart, men kan egentlig ikke beskrive den. Noen som vet hva dette kan være ?
  13. Hei! Trenger ny turbo. 1997mod passat 1,8t, er det noen som vet hvordan type turbo ? spesifikasjoner, navn, modell osv og, er det noen som vet hvor lang tid det tar å bytte turbo, på verksted av mekaniker, da jeg vet pris per time.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår