Gå til innhold

Vurderer kjøp av Audi eller Volvo

Ranger emnet


mario94

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg en ny bil nå.

Det jeg bryr meg om er at bilen skal ha hengerfeste og litt motor så den kan dra henger, greit med litt bagasjeplass også.

 

Når det gjelder pris så vil jeg ikke gå så mye høyere enn 70 000,-

 

Har sett på noen biler, vet ikke hvordan disse er, hva syntes dere?

 

Audi A6 1.8T * SKINN * MEDIA * S.HIST * 2001, 180 000 km, kr

 

Audi A4 1.8 TQ 2000, 196 000 km, kr 66 530,- -

 

Volvo V70 2,5 T 1999, 233 000 km, kr 59 530,- -

 

Hva mener dere? Noen bra forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg var i din situasjon for et år siden og havnet på Audi s6 med 5 sylindret turbo og Quattro. Angret ikke et sekund på denne. Sterk og fin å dra henger med og tusler på rundt 0,9 på mila med normal kjøring. Ny programvare går den veldig bra også.

Finner du en som ikke er herjet helt i hjel får du mye bil for 70 tusen. Steller du litt med den vil den holde seg godt i pris også.

En med 6 trins Manuel er å foretrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg var i din situasjon for et år siden og havnet på Audi s6 med 5 sylindret turbo og Quattro. Angret ikke et sekund på denne. Sterk og fin å dra henger med og tusler på rundt 0,9 på mila med normal kjøring. Ny programvare går den veldig bra også.

Finner du en som ikke er herjet helt i hjel får du mye bil for 70 tusen. Steller du litt med den vil den holde seg godt i pris også.

En med 6 trins Manuel er å foretrekke.

 

Skal sjekke litt, ser ikke ut som om det ligger så mange på nett som inne har gått over 250 000km. Men kanskje det kommer :-)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lite info om bilen. Er ei på jobben som skal kjøpe seg ny bil. Men jeg kan be ho kontakte deg? Ho bor i Fredrikstad, så er jo bare å ta en tur å se på bilen om du vil det

 

Har bilen gått under 200 000km? Hvor mye selger hun den for?

Kan starte med det, og hvis det ser bra ut så kan jeg ta en tur å se på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bilen gått under 200 000km? Hvor mye selger hun den for?

Kan starte med det, og hvis det ser bra ut så kan jeg ta en tur å se på den :)

 

Snakket med ho idag. Bilen har gått 140 tusen km. Bilen skal på oljeskift imorgen. Den er pent kjørt. Ho vil gjerne ha rundt 40 tusen sa ho. Fordi det er det ho har igjen på lånet på bilen. Men så klart, er jo bare å prute :) Det er heller ikke tilhengerfeste på bilen, men sånt kan man etter montere. Bilen er meget pen med tanke på alder. Og som sagt, helt stock og ikke tullet med

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med ho idag. Bilen har gått 140 tusen km. Bilen skal på oljeskift imorgen. Den er pent kjørt. Ho vil gjerne ha rundt 40 tusen sa ho. Fordi det er det ho har igjen på lånet på bilen. Men så klart, er jo bare å prute :) Det er heller ikke tilhengerfeste på bilen, men sånt kan man etter montere. Bilen er meget pen med tanke på alder. Og som sagt, helt stock og ikke tullet med

 

Takker for hjelpen din, men hvis det ikke er hengerfeste er jeg desverre ikke interresert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst til å kjøpe en av disse og tenkte å ta en tur å se på dem, hva syntes dere? Er det stor forskjell på 125hk og 150hk? Ser også at den ene har gått lenger, men er nyere. Veldig usikker på hvem som er best, trenger virkelig hjelp!

 

Hva syntes dere er en fin pris på disse? Er det en fin pris eller burde jeg få ned prisen?

 

Her er bilene:

Audi A4 1.8i quattro lav km 2000, 120 800 km, kr 69 530,- - Lavest km, lavest hk

 

Audi A4 1,8T-QUATTRO-AVANT-150HK-SERVICEHEF 2001, 171 000 km,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

125 hestern er uten turbo. 150 hestern er med. Det er bra forskjell i opplevd effekt!

 

Tror jeg ville holdt meg unna A4. Den kan bli litt liten - uten at jeg vet ditt behov. Se heller på A6 kanskje... og muligens helst en C4-chassie A6 (1994-1997 årsmodeller)...

 

F.eks.:

Audi A6 2.5 TDI 140 HK QUATTRO 1996, 318 001 km, kr 40 000,-

Audi S6 C4 2,2TURBO MTM Gas 1996, 318 000 km, kr 50 530,- -

 

Evt. lignende modeller:

Audi A6 2.4 QUATTRO SKINN AUT. KLIMA 2001, 202 000 km, kr 69 530,-

 

Jeg fristes nesten til å anbefale å holde seg unna 1,8 turbo-motoren. Eneste jeg ville forholdt meg til, er om motoren er chip'et eller ikke. Jeg hører ofte problemer, med chip'ede 1,8 turboer... Få tak i en uskrudd motor/bil, uansett. ;)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke mye tull med 2.5 dieselen?

 

Har du noe "krav" til forbruk da? Har ikke noe imot at den går mot 1liter på mila?

 

Ikke rekke-femmer 2,5TDi'en nei (tom. 1997 årsmodeller). Annet enn slurv med reg.reim intervaller! Det er det som tar knekken på disse motorene!!

Disse motorene får man ned i 0,45l/mila på langkjøring (chip'et 140hk AEL-motor).

 

Det du tenker på er 2,5TDi V6 motoren (fom. 1998 årsmodeller). Dem var det feil med kammene og det der, i begynnelsen. Dette er seff rettet på i ettertid, og skal være ganske safe å kjøpe i dag. Sjekk historikken, om man vurderer å kjøpe en bil med en slik motor. :)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du tenker på er 2,5TDi V6 motoren (fom. 1998 årsmodeller). Dem var det feil med kammene og det der, i begynnelsen. Dette er seff rettet på i ettertid, og skal være ganske safe å kjøpe i dag. Sjekk historikken, om man vurderer å kjøpe en bil med en slik motor. :)

 

Ja, var det jeg tenkte på :)

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår