Gå til innhold

D-max 09 med rådebank

Ranger emnet


AlexU

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en d-max nå i 3 år, denne kjøpte jeg demokjørt fra forhandler.

Nå har bilen gått 103 000km.

 

I slutten av mai hørte jeg en merklig lyd som fulgte turtallet. Jeg sjekket at olje nivået var ok, så jeg kjørte den til forhandleren samme dag.

 

Etter noen uker får jeg beskjed om at det er rådebank og at jeg trenger en ny short block, dette skulle de sjekke opp om det var

garanti.

 

Når jeg endelig fikk noe svar etter 2mnd viste det seg at jeg hadde kjørt 12 000 over service interval og at dette ikke ble en garanti sak.

Forhandleren slår fra seg alt av garanti uten å komme opp med en årsak til feilen. Jeg har spurt etter oljeprøve og annen feilsøking som kan ha forårsaket skaden, men her får jeg ingen gjennomslag. Jeg har også spurt om en manglene signatur i service heftet kan forårsake råde bank, da får jeg ikke et vetugt svar tilbake og de bare viser til garanti reglel.

 

Jeg har forsikring på motor og drivverk, men etter 100 000km må jeg betale en egenandel på 20% som da er forespeilet til 19 000kr.

 

Jeg tar på meg skylden for å ikke ha stemplet den siste servicen, men har jeg ingenting å klage på fordet?

 

Setter stor pris på tips eller eventuelle løsnings forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har kjørt 12.000 over service interval så har du ikke så mye å komme med gitt. Da kan du egentlig takke deg selv.. Og de bilene har 3år/100.000km garanti. Du har overskredet begge 2. Du har jo selvfølgelig 5 års reklamasjonsrett. Desverre ikke mye du kan gjøre.. Greit å være etterpå klok, men er en grunn til at fabrikken setter 15.000 km/1.år intervaler(som denne bilen har).

 

MEN det kan jo være en løsning å bare bytte rådelager da. Trenger ikke nødvendigvis helt ny short block. men nå vet jo ikke jeg åssen denne bilen høres ut.

 

Jeg har aldri hørt om noen andre isuzu som har rådebank. Så dette er ikke vanlig. Så dette skyldes nok at du har hoppet over service.

Endret av nightking

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten du tar service på verksted eller selv, så følg intervallene! Vedlikehold er ikke noe man sparer på, er som å pisse på seg... Håper du får orden på bilen igjen :)

2008 Isuzu D-max 4x4 3,0 TDI 163 hk. Bruksbilen

1986 Toyota Hilux 4x4 2,4 TD 35" "Talibantraktorn"

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter lang

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter kort

X 2006 VW 1,9 TDI 105 hk Caddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår