Gå til innhold

AlexU

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om AlexU

  • Bursdag 01/14/1988

Contact Methods

  • Bosted
    Notodden

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

AlexU's Achievements

  1. Hei, Min isuzu dmax 2009 gir fra seg ulyd i transfer kassa ved nedbremsing eller motorbrems. Bilen er låst i 4x4, har byttet actuator før og da ble dette i orden. Men, den låste seg på ny etter 4-5 mnd. Har hadde den inne til sjekk og det menes at det er mekanisk feil i transfercase. Så i den forbindelse sjekket jeg med hugger å kunne få en kasse som hadde gått 17 000km, men den var fra en automat bil og jeg har manuell. Jeg ringte forhandler så jeg kunne sjekke om de hadde like delenr, men det hadde de ikke. Jeg ville jo tro at disse er like egentlig, så mitt spørsmål: Har noen vært ute for dette før eller vet noe om de er like eller ikke?
  2. AlexU

    4x4 problemer

    Isuzu D-max 2009 112 000km Problemet mitt startet med lyset "Check 4x4", da var jeg låst i 2w. Prøvde en prosedyre jeg fant på youtube som 0stillte dette problemet. Dette virket i noen dager, men når det kom tilbake var jeg låst i 4H. Har lest om at det kan være en actuator som styrer dette shift on the fly systemet. Har fått tak i dele nr: 8-97367959-0 ACTUAL; AXLE (4X4) TFR-03 Isuzu. Er det noen med erfaring som kan si at dette er riktig del og at det er denne som må byttes og er det vanskelig å bytte?
  3. Jeg har hatt en d-max nå i 3 år, denne kjøpte jeg demokjørt fra forhandler. Nå har bilen gått 103 000km. I slutten av mai hørte jeg en merklig lyd som fulgte turtallet. Jeg sjekket at olje nivået var ok, så jeg kjørte den til forhandleren samme dag. Etter noen uker får jeg beskjed om at det er rådebank og at jeg trenger en ny short block, dette skulle de sjekke opp om det var garanti. Når jeg endelig fikk noe svar etter 2mnd viste det seg at jeg hadde kjørt 12 000 over service interval og at dette ikke ble en garanti sak. Forhandleren slår fra seg alt av garanti uten å komme opp med en årsak til feilen. Jeg har spurt etter oljeprøve og annen feilsøking som kan ha forårsaket skaden, men her får jeg ingen gjennomslag. Jeg har også spurt om en manglene signatur i service heftet kan forårsake råde bank, da får jeg ikke et vetugt svar tilbake og de bare viser til garanti reglel. Jeg har forsikring på motor og drivverk, men etter 100 000km må jeg betale en egenandel på 20% som da er forespeilet til 19 000kr. Jeg tar på meg skylden for å ikke ha stemplet den siste servicen, men har jeg ingenting å klage på fordet? Setter stor pris på tips eller eventuelle løsnings forslag.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår