Gå til innhold

Registerreim Bergen


Heltgrønn

Anbefalte innlegg

Er det noen flittige folk som kan hjelpe meg å skifte registerreim i Bergen?

 

Som nicket mitt sier, så er jeg helt grønn på dette og ingen som har sagt til meg at den må skiftes etter så og så mangen km. Ifølge service heftet, ble den skiftet i 2003, da var bilen gått 93.000 km. Nå er bilen gått litt over 200.000 km.

 

Jeg har nettop hatt bilen på eu kontroll, måtte ut med 8000kr. Og nå blir jeg student, så er helt Fucker økonomisk. Så ville prøve ut her før jeg begir meg ut på bil verksteder.

 

(Vet ikke om jeg har postet riktig sted btw)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvist registereima er skiftet for 10år siden er det 5år lenger enn anbefalt du har også kjørt nesten 10 000km lenger enn byteintervalet.

Eg bor desvere ett godt stykke fra bergen,men vil anbefale deg og ikke kjøre bilen før du har byttet ryker reima blr det veldig dyrt så om du må kjøre kjør minst mulig.

Du nevner heller ikke hvilken bil og hva mor som er i bilen også årsmodel på bilen hjelper.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en '99 Accord 2.0 og ifølge servicemanualen må reima byttes om 120 000km eller 8 år... Fikk forresten byttet den i februar (det er faktisk to remmer som skal skiftes), verksteder i Oslo ville ha 7000 - 10000 kr bare for arbeid. Hørte med flere verksteder i Sverige (autoriserte av Honda), de ville ha ca 4500-5000 SEK for arbeid. Er ganske mye arbeid å skifte remmer på disse motorene og siden jeg manglet plass og verktøy, hadde jeg ikke lyst til å gjøre det selv... Til slutt fant jeg en fyr (gjennom slektninger) som driver et lite verksted nær Drammen, tok ca 5 timer og jeg betalte kun 1500kr, hehe.

Anbefaler å kjøpe delene selv og kjøpe kun arbeid av verksted. Jeg bruker selv kun OEM deler, Skotvedt ville ha 1000kr for den originale vannpumpen, kjøpte den for 50 USD i USA...

Endret av Jägermeister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår