Pr3cis Skrevet August 12, 2013 Rapporter Share Skrevet August 12, 2013 Audi A4 1,8 T 99 modell Det siste året har bilen vært treg å starte, har skiftet bensinfilter og plugger uten at det har hjulpet noe. Det er gjerne sånn at man må kinne dobbelt så lenge som vanlig for å få start på den. Her om dagen ville den ikke starte i det hele tatt, så jeg har ikke hatt tid til å se noe på problemet, men har en anelse om at det er bensinpumpa! Andre her som er enige? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 12, 2013 Rapporter Share Skrevet August 12, 2013 Høres ut som bensinpumpa di har gitt dårligere og dårligere trykk og har nå muligens tatt kveld ja. Letteste er og ta av bensinslangen i motorrommet, legge den ned i ei flaske og se om det kommer noe der når du prøver og starte den Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet August 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2013 Jeg koblet fra bensinslangen, og det kom ingenting bensin når jeg prøvde å starte den. Er det noe annet jeg kan prøve på for å være 100 % sikker på at det ikke er et rele eller noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet August 13, 2013 Rapporter Share Skrevet August 13, 2013 Sjekk sikringen. Når du vrir om tenningen skal du høre at pumpen bygger opp trykk, en liten during fra bagasjerommet i noen få sekunder. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet August 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2013 Sikringen var ok! Jeg målte spenningen på ledningen som går til bensinpumpa, den viste da 0 volt, og 0,15 volt når jeg vridde om nøkkelen. Tok ut releet, og "hurtigkoblet" med en ledning der releet stod. Når jeg målte på ledningen til bensinpumpa da, så viste det batterispenning som det skal gjøre. Kjøpte nytt rele, og satt i for å starte, men fortsatt ingen reaksjon. Skal jeg finne et par ledninger og koble til batteriet, bare for å se om bensinpumpa i det hele tatt fungerer? (Har to biler, så dette er ikke noe hastverk, bare ser på den inni mellom som jeg får tid) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 17, 2013 Rapporter Share Skrevet August 17, 2013 Sikker på at du målte riktige ledninger og ikke ledningen til tankmåleren? Regner med det er 4 stk der. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet August 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2013 Helt sikker på at jeg målte riktig ja.. hmm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet August 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2013 Tok batterispenning rett på bensinpumpa. Der var det ingen reaksjon, bare gnister, så tar det som at bensinpumpa er gåen.. Så da er vel saken løst :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg