Gå til innhold

Audi A3 8L konfilter i original luftfilterboks

Ranger emnet


bi a op

Anbefalte innlegg

Min egen DIY metode for å få konfilter til å passe i original luftfilterboks i Audi A3 8L 1.8T.

 

Kjøpte Jetex konfilter til 1.8TDI så den har hull til slangen som skal til EGR. Fikset det med skrue, mutter og stoppskiver. Ja, det er et Green filter.

[ATTACH]40041[/ATTACH]

 

Satte i bunnen av boksen først.

[ATTACH]40042[/ATTACH]

 

Stikksag, dremel, lommekniv etter dremel batteriet gikk dødt og sandpapir. Forsøkte å utvide hullet så mye som mulig etter å ha slipt bort kantene som holdt O-ringen på plass.

[ATTACH]40043[/ATTACH]

 

Hjørnet av toppdelen av boksen sitter godt under Jetex filteret.

[ATTACH]40044[/ATTACH]

 

Litt kraft, mer saging og vilje så satt det perfekt.

[ATTACH]40045[/ATTACH]

 

Til dem som kanskje har større konfilter, og til dem som har S3.

My minor modding thread - Page 27

post-72841-13804855219169_thumb.jpg

post-72841-13804855219224_thumb.jpg

post-72841-13804855219267_thumb.jpg

post-72841-13804855219315_thumb.jpg

post-72841-13804855219358_thumb.jpg

Endret av bi a op
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jo bra ut dette (:

 

Hvordan ble lyden da du får filteret i en boks? Og merket du noe på effekten?

 

Kan ikke si jeg er erfaren nok til å kunne si noe om effekt, ville gjettet et par eller tre hest. Det ble litt roligere i motorrommet. Tidligere knurret den litt mer med gasspedalen i bunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olje filtere ødelegger LMM. Og originale filteret holder i massevis til vanlig bruk (++)

 

Og det gir minimal/ingen økning i effekten, selv om det står 5-8%. (I hode til eieren av bilen gir det nok effekt økning) Er du heldig blir filteret montert riktig og da får du lik effekt, blir filteret montert feil, altså at det drar inn varmere luft så får du mindre effekt på motoren.

 

konklusjon = Kjør originalt! :)

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olje filtere ødelegger LMM. Og originale filteret holder i massevis til vanlig bruk (++)

 

Og det gir minimal/ingen økning i effekten, selv om det står 5-8%. (I hode til eieren av bilen gir det nok effekt økning) Er du heldig blir filteret montert riktig og da får du lik effekt, blir filteret montert feil, altså at det drar inn varmere luft så får du mindre effekt på motoren.

 

konklusjon = Kjør originalt! :)

Rekner med du meinte luftfilter og ikke oljefilter :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.8T 99 modell, men tror jeg må ha bestilt feil. Ettersom det var en slik slange på siden så konkluderer jeg med at jeg har bestilt TDI filteret. Fikk tettet hullet så det betyr ingenting. Riktig det TKarlsen sier, oljefylte filtere fucker med LMM. Dette her er ikke oljefylt, og med med god beskyttelse mot varme fra motorrommet så så blir det ikke tapt HK (i teorien).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår