Xseveen Skrevet August 6, 2013 Rapporter Share Skrevet August 6, 2013 Hei, Jeg spør her igjen, siden jeg hver gang har fått akkurat de svarene jeg har trengt tidligere. Jeg har en Baleno 2001 mod. Motorlampa mi har lyst lenge nå, jeg har byttet coilene, jeg har også byttet egr ventil, men lampa lyser enda. Jeg har lagt merke til en spesiell ting, og det er hvis det står på tomgang i ca 15 min, så kan jeg røyke ned en hel parkeringsplass med eksos, når jeg begynner å kjøre. Noen som har en anelse om hva det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 6, 2013 Rapporter Share Skrevet August 6, 2013 Få tatt diagnose før du bytter deler,motorlampen lyser for og varsle att noe er galt. Ring rundt på verksteder og få pris på diagnose,bør ikke koste mer enn 400-500kr for feilsøking og sletting av koder. Er kansje noen som har diagnose her på forumet i ditt område,http://www.bilforumet.no/elektronikk/diagnose/304410-trenger-diagnose-pa-bilen.html Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xseveen Skrevet August 6, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2013 Få tatt diagnose før du bytter deler,motorlampen lyser for og varsle att noe er galt.Ring rundt på verksteder og få pris på diagnose,bør ikke koste mer enn 400-500kr for feilsøking og sletting av koder. Er kansje noen som har diagnose her på forumet i ditt område,http://www.bilforumet.no/elektronikk/diagnose/304410-trenger-diagnose-pa-bilen.html Jeg har hatt den på Suzuki verksted Berg Auto. De har tatt diagnose og fikk opp feil på egr ventil og en "generell" feil (egr ventil har blitt bytta). Men lampa lyser fremdeles. Problemet med diagnosen, er at den viser en "generell" feil, som kan være mange forskjellige ting, sier dem til meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 6, 2013 Rapporter Share Skrevet August 6, 2013 Ring verkstedet og spør om de har koden enda,kan være noe så enkelt som dårlig kontakt men det er lettere og sjekke opp om du hadde hatt koden. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet August 6, 2013 Rapporter Share Skrevet August 6, 2013 Hvis feilkoden er en feil med EGR. så er det ikke ALLTID bare å bytte EGR ventil så er problemet borte. Selvom det er det som vanligst skjer på verkstedet da det fort koster penger å feilsøke. Her kan det være elektrisk feil. Men de sletta vel feilkodene etter egr ventilen er bytta? Og hva er kodene du får opp igjen? De skriver vel hvilke feilkoder du får, på regninga?? Uansett. Du må sjekke hva motorlampa sier. da finner du feilen. Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xseveen Skrevet August 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2013 Hvis feilkoden er en feil med EGR. så er det ikke ALLTID bare å bytte EGR ventil så er problemet borte. Selvom det er det som vanligst skjer på verkstedet da det fort koster penger å feilsøke. Her kan det være elektrisk feil. Men de sletta vel feilkodene etter egr ventilen er bytta? Og hva er kodene du får opp igjen? De skriver vel hvilke feilkoder du får, på regninga?? Uansett. Du må sjekke hva motorlampa sier. da finner du feilen. Jeg så igjennom alle kvitteringene mine fra det jeg har betalt, og der har ingen skrevet noen som helst feilkoder. Jeg dro opp på Berg Auto idag, og spurte om hvorfor de ikke skriver hvilken feilkoder som er målt i kvitteringa, og det hadde han ingen god forklaring på. Jeg ba dem så om å gjøre en diagnose. Da fikk dem følgende feilkode: P0420 Det de sa er at jeg har en defekt katalysator.. Stemmer det? Denne feilen har kosta meg 10 000 kr. Nå sitter jeg igjen med en følelse av at jeg har blitt lurt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 8, 2013 Rapporter Share Skrevet August 8, 2013 16804/P0420/001056 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold [h=4]Possible Causes[/h] Leakage in Intake and/or Exhaust System Catalyst faulty Oxygen Sensor(s) faulty Oxygen Sensor(s) Control faulty [h=4]Possible Solutions[/h] Check Intake and Exhaust System for Leaks Check Catalyst Check Oxygen Sensor(s) Check Oxygen Sensor(s) Control Perform Oxygen Sensor(s) Aging Check Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 8, 2013 Rapporter Share Skrevet August 8, 2013 Trenger ikke være katalysator som du ser er det flere ting som må testes,nå vett ikke eg om de har testet disse så kan ikke utale meg om de har rett. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet August 8, 2013 Rapporter Share Skrevet August 8, 2013 Første du bør/kan gjøre er å skru av katalysatorn å sjekke om den er tett.. Evt slå på den å høre om d skrangler inni.. Den pleier å ryke på baleno! Men feilkoden du henviser til, kan være o2 sensor også. Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg