Larsern Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Originally posted by Ottesen er nok 5 ventiler per sylinder det er snakk om.... Nei... Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Her kan dere som tviler telle pluggledninger: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baldrick Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Originally posted by Beamer Screamer V5 ble visst aldri solgt i Norge, så de du ser er nok bruktimportert. Grunnen til dette er at V5'erne stort sett har samme ytelser som 1,8T, men mer volum. Pga slik avgiftene er lagt opp ble de da uforholdsmessig dyre. Men de har finere lyd da :) Joda, Bora ble i Norge levert med V5 og der har også blitt solgt ett par Golfer. Men noen storselger ble det absolutt ikke da 1.8T kostet ca 50.000 mindre (pga avgifter) og vell egentlig er en bedre motor på de fleste punkter. Men hvorfor Bora ikke har blitt solgt med 1.8T i Norge det vet jeg ikke... (men der finnes ett par importerte) Siter 99 Passat 1.8T Bilde 84 Golf GLI cab bilde Tidligere biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Originally posted by Ottesen åssen får man 5 sylinder til å blir i V form ? er nok 5 ventiler per sylinder det er snakk om.... selv om detta alt er svart på så.. hehe.. neida.. det er ikke snakk om 5 ventilersteknikk.. det ER det dem kaller en V motor med 5 sylindre.. sjøl om det som sagt lenger opp her er mer en rekkefemmer.. motoren er basert på vr6 (som sagt lenger opp ;P amputert vr6) disse motora er ikke helt V og ikke helt R men det er ikke mye vinkel nei..hehe.. kan si det slik da.. at hadde denna V'n vært 1 meter høy og vært mala på en vegg hadde den sett ut som en litt feildesigna I på 25 meters avstand ;P Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Originally posted by Helios selv om detta alt er svart på så.. hehe.. neida.. det er ikke snakk om 5 ventilersteknikk.. det ER det dem kaller en V motor med 5 sylindre.. sjøl om det som sagt lenger opp her er mer en rekkefemmer.. motoren er basert på vr6 (som sagt lenger opp ;P amputert vr6) disse motora er ikke helt V og ikke helt R men det er ikke mye vinkel nei..hehe.. kan si det slik da.. at hadde denna V'n vært 1 meter høy og vært mala på en vegg hadde den sett ut som en litt feildesigna I på 25 meters avstand ;P Da har jeg lært no nytt idag oxo ! :D Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Så en Passat i dag, stod VR5 bak på den. Var forøvrig en Nederlandsk bil. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet April 14, 2004 Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 men hvorfor har de kalt den v5 da? når de kaller vr6 "vr6" og w8 "w8"? Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet April 14, 2004 Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 Originally posted by cfn men hvorfor har de kalt den v5 da? når de kaller vr6 "vr6" og w8 "w8"? kansje det har noe med de nevnte to utgavene av V5'eren, altså 150hk heter V5 og 170hk heter VR5? ikke skyt meg, tipper som bare det;) Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Originally posted by cfn men hvorfor har de kalt den v5 da? når de kaller vr6 "vr6" og w8 "w8"? Kort fortalt så er det flere produksjonsår mellom de forskjellige modellbetegnelsene. Den forrige generasjonen kalte de VR, mens den kalles bare V nå. Men nå snakker vi om modellbetegnelser på bilene og de forandres litt etter "moten" og ikke alltid den tekniske motorbetegnelsen. Akkurat som BMW's 523 plutselig fikk 2,5 liter og 520'n fikk 2,2 for et par år siden. Det er altfor mange markedskonsulenter ansatt i bilbransjen;) W-betegnelsen er noe helt annet igjen. W8 har 4 sylinderrekker med 2 sylindere i hver, eller 2 V4-motorer satt sammen på samme veiv om du vil. W12, har da 4-sylinderrekker med 3 sylindere i hver :) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaja_marlene Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 Originally posted by nissan s13 5 sylindret V motor, med ekstremt liten V vinkel. Er nesten mer riktig å kalle den for rekke 5. Rekkefemmer? Det er en bratt V-motor,2 og 3 sylindre i V. Siter Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 bare for å legge til mener jeg at VR6en har rundt 15 grader V-vinkel, men toppen er i en del, og det samme med sylinderne, ikke delt som på skikkelike V motorer. Visst dere går inn på VW sine hjemme sider finnes det en grei forklaring på de forskjellige motorene.... http://www.vw.com/engine/index.htm?car=golf# her finner du W8 prinsippet også..... Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 Har dere et sånt da: http://www.vw.com/art/engines/certificate.pdf ? Det har jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 Originally posted by Beamer Screamer V5 ble visst aldri solgt i Norge, så de du ser er nok bruktimportert. Grunnen til dette er at V5'erne stort sett har samme ytelser som 1,8T, men mer volum. Pga slik avgiftene er lagt opp ble de da uforholdsmessig dyre. Men de har finere lyd da :) Var en i nabolaget her som haded en slik golf IV VR5/V5. Skikkelig grom lyd i den, fet når han kom med fine firehjulsladder på vinteren :D Virka som en morsom bil :D Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.