Gå til innhold

1976 VW lt35, 2,0 bensin - Motortrøbbel

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

[ATTACH]39794[/ATTACH]

 

Hei igjen. Ikke noe hell med å justere flottør. Det er såpass lite klaring inni der at en minste justering gjør at det blir for trangt et annet sted for flottøren. Er ikke meninga den skal bøyes så mye tror jeg. Men en annen ting. Se på det bildet. Kan noen forklare meg hvordan og hvor bensinen flyter? Jeg får det ikke til å stemme. Sånn jeg ser det ville det vært naturlig at den slangen som har filter kommer fra tanken.. er det ikke riktig? I hvertfall så er det ikke sånn her.. når jeg setter på tenninga så pumpa går kommer det ingen ting fra den med filter, men det kommer via den mekaniske pumpa eller hva det kalles på blokka? Hva er i såfall den med filter beregnet på?

post-1928-13804855200066_thumb.jpg

post-1928-13804855200127_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor går den andre slangen som er på nikkepumpa? Ser bare litt av den på bildene.

Uansett, slangen fra nikkepumpe går inn til forgasser, videre på overløp og til retur på tank. Returen din går via bensinfilteret, noe som ikke er normalt. Filteret skal sitte på slange fra tank, altså før forgasser. Du har ikke et filter til på den slangen som ikke viser på bildet?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med da den andre slangen på nikkepumpa kommer fra bensintanken. Det er et filter rett etter tanken som jeg har byttet. Det filteret som er på bildet var det Falck som byttet da jeg fikk problemene, men det sitter da feil vei hvis det er returen. Da forstår jeg det slik at flottørventilen stenger mot kammeret og åpner mot returen når gasseren er "full". Regner med at filteret slipper igjennom feil vei også, men filterfunksjonen ikke er som den skal? Hvis ikke så kan jo det bidra til problemet kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det filteret som Falck har montert, det er totalt overflødig. Eneste kjekke med det er at du kan se at det er bensin i systemet.

Returen fra forgasseren er alltid åpen og det vil hele tiden renne bensin tilbake på retur, dette siden pumpa normalt leverer mye mer bensin enn det forgasseren forbruker :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår