xphenz Skrevet Juli 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2013 Har nylig kjøpt en 02' Passat med AFV maskin og 6 trinns manuell kasse. I dag begynte det å riste ganske merkbart når jeg står stille og skal ta igang i 1. gir. Dette skjer kun i 1. gir og i revers. Bilen har trilla 176000. Girspaken beveger seg mellom pådrag og motorbrems. Det vibrerer også på tomgang. Er det noen som har vært borti lignende før? Vær så snill og si at det er motorfester, og ikke clutch eller svinghjul. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2013 Er alle mansjettene dine hele? Lukter litt svinghjul ja... Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Juli 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2013 På min golf4 er det motorfeste på girkassen oppe og det som er under som er gåent,vett ikke eg hvor lik passaten er. På min kan eg bevege motoren godt på girkasse siden men ikke så mye på andre siden,det er lett og finne ut om det evt er motorfeste. Eg har mye av det du beskriver men hos meg har dette kommet gradvis og ikke plutselig, kjipt om det er svinghjulet ditt. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P o p i c a Skrevet Juli 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2013 Det rister pga svinghjul, desverre. Det går an å kjøre slik men du må være litt forsiktig med høyre foten. svinghjul må shiftes når det begynner å lage ulyder. Motorfeste shiftes hvis de lekker rosa væske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xphenz Skrevet Juli 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2013 Takk for svar! Jeg tror også at det er svinghjulet etter å ha lest om mange andre som har opplevd det samme. Får bare kjøre fint inntil videre og se hva sparekontoen sier etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg