ravileoh Skrevet Juli 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2013 VW golf 4 TDI 2000 mod. Sikring nr. 12 som gir strøm bl.a. til diagnosekontakt ryker. Ved måling går strømmen direkte til gods. Noen som har vært borti dette problemet? Sannsynligvis forsyner denne kursen også andre komponenter med strøm, og det må være en direkte jordingsfeil et eller annet sted. I og med at diagnosekontakten er ute av drift er det ikke mulig å få kjørt noen diagnose. Takknemlig for tips Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Juli 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2013 Meiner strøm til diagnosekontakt går gjenom ledningee til orginal stereo og ved ettermontering av stereo og ikke bruk av rette iso overganger kan sikringen ryke,det første du må prøve er og se bak stereoen. Dette er det som står på sikring nr12:12. Data Link Connector (DLC) power supply (7.5A). Om ikke det med stereoen er problemet virker hadde eg fulgt ledningen fra diagnosekontakt til sikring evt videre,må vel fjerne stereo og konsoll til stereo og viften + dekslene under ratt for og komme til. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ravileoh Skrevet Juli 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2013 takk for tips. Foreløpig har jeg ikke funnet løsningpå problemet. Radio/stereo er fjernet/koplet fra. Problemet dukket forresten opp samtidig med at radioen sluttet å virke - samtidig som den tappet batteriet for all strøm. Radioen ble målt til å stjele 0.5-1.o Amp. Strømprobl vart borte da jeg fjernet radioen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ravileoh Skrevet Mars 25, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2014 Det tok lang tid før jeg angrep problemet. Dem. div. deksler og kom til sikringene på baksiden. Iflg. et koplingsskjema jeg fant i reparasjonshåndboka, tok jeg sjansen på at ledningen fra sikring 12 kun gikk til diagnosekontakt. Kuttet den gamle (og kortsluttede) ledning i begge ender og la opp/koplet en ny ledning istedet. Da holdt sikringa og det vart strøm i diagnosekontakta. Diagnoseverktøyet funket, og jeg fikk slettet gul lampe for air-bag! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.