Gå til innhold

Golf Mk3 deler i Mk2

Ranger emnet


Joakim Berntsen

Anbefalte innlegg

God kveld.

 

Har veldig lyst til å sette igang et prosjet jeg tror hadde blitt dritkult.

Alt kommer dog an på om dette er forholdsvis enkelt eller ikke.

 

Planen er å skaffe en norskregistrert, rustfri Mk2.

Importere en VR6 Syncro i relativt god stand.

Plukke fra hverandre Mk2en og VR6en.

Stappe alt fra VR6en inn i Mk2en.

Få dette godkjent. Siden vi bor i Norge regner jeg med at dette vil være det mest omfattende om det i det hele tatt er mulig.

 

Ettersom Mk2 og Mk3 har samme chassi og det meste er veldig likt virker det som om alt for et meste vil være bolt-on.

Vet at dette har blitt gjort utenlands, men vil det gå an i Norge? Noen her på forumet som har gjort dette og fått det godkjent?

 

Mvh. Jokke

JB


Volkswagen Golf '97


Volkswagen Golf '13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok bare glemme dette med en gang. Rustfri golf2 syncro er nesten som havfruer. Dei sier dem finnes men få har set dem. Men ja i dette skal passe rett på. Har bygget om mye golfer og så si alt passer.

 

Eg tror de kan være mindre arbeid å like dyrt å kjøpe. En ferdig bygget i utlandet som er godkjent.

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt rustfri bil på over 20 år er vanskelig.

Når jeg plukket ned min fant jeg rust under batterikassa(merkelig nok;)

og så var den en liten sparklet bulk bak. Samt litt rust under pakningen rundt frontruta.

Men nærmere rustfri golf II syncro tror jeg ikke jeg finner. Så mulig er det.

Sjekket opp så det skal finnes TUV på g2 vr6t syncro. Men tror maks hk er 270 hk.

Det var en dansk leverandør og en tysk. Den danske var 70k om jeg husker rett. Tyskerene var ugreie å prate med da de kun prater tysk og det gjør ikke jeg. Men du må kjøpe hele settet av dem så avgasser og styring blir etter tuv godkjenninga.

Pratet med sfoor om dette og, var det tuv skulle de stort sett sjekke at det var ihht godkjenninga og greit.

Men fuggel på taket og fisk i hånden. . . :) dansken skuøle sende tuv pappirene over som jeg skulle sende sfoor for en tilbakemelding. Men fikk aldri papirene så da stoppa det seg for min del. Huset har tatt all oppmerksomhet og penger siste året så det står på vent.

Har vel kun fått bt til å like maks 180hk i syncrogolfen fram til nå.

Men er ikke ferdig med den dialogen enda.

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2 problemer du må løse. 1dokumentere hvor mye effekt karrosseriet tåler av effekt. Og syklustest på avgasser.

Det finnes ikke papirer på hvor mye chasiet tåler maks (som jeg vet om) så det må du få av møller eller noen bt godkjenner denslags info fra :)

så kommer syklustesten på avgasser som er såpass omfattende at ingen her til lands gjør det. Denne kommer du deg lettest forbi med å bruke en orginal eller ferdig testet kit. Da kan gjøre det lett og søke om motorbytte med orginal motor med ledningsnett :)

(forutsatt at du får pappirer på at golfen tåler den effekten)

men du må få papirer til din bil (rammenummer/skiltnr) standardskriv som ligger på nett fikk ikke jeg igjennom. Men fikk etter mye mas og et par forsøk skriv til mine nummer.

:)

 

lykke til

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår