Gå til innhold

Tenner til Xenon, A6 98 mod. Problem med å finne delenummer

Ranger emnet


Schtig

Anbefalte innlegg

Verksted har konstatert at det er tenneren til xenonpæra som har tatt kvelden. Originaldel koster visst 4000 pluss moms, så det ble i dyreste laget. Har søkt på nettet og funnet diverse slike tennere hos bilopphuggere (750-1000 pr stk). En jeg snakket med ville ikke selge før jeg var 100% sikker på at delenummeret stemte overens. Møller sa de hadde sluttet å gi ut nummer på deler, så da er jeg like langt. Må visst demontere halve fronten for å få ut den tenneren som er defekt.

 

Spørsmålet er som følger; Burde jeg "ta en spansk en" og og bekrefte delenummeret overfor bilopphuggeren så kontrollerer mekanikeren nummeret når han skal skifte? Er det noen som vet hvor mange ulike varianter det kan være av tennere til denne modellen?

 

På forhånd takk.

Stig

Audi A6 Avant 2,4 1998

SAAB 900 GL 82Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din bil har D2S Xenon-pærer.

 

I prinsipp vil en hvilken som helst tenner ("ballast") for Xenon fungere. Det er bare spørsmål om passende montering / festebraketter og tilkoblingsledninger / kontakter.

 

Parnummer er 4B0941471B - med siste bokstav B, C, D, eller E, avh. av høyre/venstre side m.v.

 

For å være helt sikker på rett type, uten å måtte tilpasse fester, kan det være greit å se på den gamle før du bestiller.

 

 

Jeg har ved et par tilfelle kjøpt tenner for ettermonteringskit for et par hundrelapper i stedet for dyre originaldeler, men da må feste og tilkoblinger tilpasses.

 

 

Ellers synes jeg du har en veldig vrang VW/Audi forhandler i Bergen som ikke ville gi deg delenummeret.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH]39465[/ATTACH]

 

Ser slik ut alt jeg finner på nett (ebay, huggere osv). Kan ikke se noe til bokstavkoden på slutten av delenummeret. Jeg tenker det er rett som du sier, at disse passer fint til min bil. Jeg kan se litt av tenneren (med speil) i underkant av lykta. Det ser likt ut og jeg regner med innfestinga er helt identisk.

 

Takk for svar, Bwana.

post-32393-13804855134537_thumb.jpg

Audi A6 Avant 2,4 1998

SAAB 900 GL 82Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår