Gå til innhold

Tilhenger-hjullager

Ranger emnet


Askulf

Anbefalte innlegg

Utmerket delekatalog på: Tredal - Elektronisk delekatalog

 

med illustrasjoner og delenummer

nr10a.jpg

 

Trenger trolig ikke noe spesialverktøy til slike koniske hjullagere.

Den ytre banen kan oftest bankes ut av navet med en dor el.lign.

 

Biltema's universal-lager er ikke koniske og passer ikke.

Vanskelig å finne ut om lager til en eller annen liten bil tilfeldigvis passer.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det er kulelager, ikke konisk rullelager.

6204 og 6205 lager

Z-205 Simmering (25d x 52D)

 

Lagernummer er standard, alt kan skaffes fra SKF, lagrene burde en velassortert jernvare ha inne.

 

Prisene var ikke gale fra Tredal.

 

Kan være greit å ha ny Navkopp, og evt. mutter/skive avhengig av hvor havarert det er.

 

Alko-aksler er ganske standard-saker

Selv tok jeg med det ene navet til hengerverksted, fikk de til å skifte lageret, og fikk med ett ekstra sett til neste gang, ettersom hengeren er fra `79 og det andre lagret har manglet navkopp de siste 20 åra regner jeg med det ryker etterhvert...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 years later...

Hei. Har en tredal 4 stående som jeg trenger nye navhus på. Har kontaktet leverandør men sitter å vurderer om jeg bare skal bytte navhuset. Akslingen er en av en type spindel-sak. Den er 250mm innerst og 200 på ytter-ring. Så kommer spørsmålet: hvordan finner jeg ut hvilket type navhus/hjullagerhus/trommel jeg kan bruke når Aksel er 250mm/200mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår