robbard Skrevet Juni 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2013 Jeg har en 2006 VW Passat 1,9 TDI. Hvert gang bilen kommer på ca. kvart tank så stopper bilen. Den starter ikke igjen før jeg fyller diesel, og da er den litt tungstartet først. Men etter en stund kommer den seg, og da går den problemfritt helt til neste gang den kommer på kvart tank. Noen som vet hva som er feil? (og nei, det er nok ikke tankmåleren - for når jeg fyller diesel går det bare 48 liter i tanken) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2013 Defekt pumpe i tank? http://www.bilforumet.no/bilmerker/seat/leon/303377-1-9-tdi-vag-diesel-fjusket-stoppet-starter-ikke-lite-diesel-i-filter-lost.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robbard Skrevet Juni 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2013 Hvordan ligger denne pumpen til? vanskelig/dyr å bytte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2013 Den ligger under høyre sittepute i baksetet. Skrur av dekselet øverst også ser du rett ned på pumpa. Du får kjøpt hele enheten eller du kan skifte pumpa løst. Det letteste er å skifte hele enheten. På møller får du hele enheten, på meca for eksempel så får du løs pumpe. Det er dyrere med hele enheten. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pepsimaxguy Skrevet Juni 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2013 måleren`? Siter Go big or go home! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robbard Skrevet Juni 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2013 måleren`? Det er nok ikke måleren, siden når bilen stopper (på kvart tank) og jeg fyller helt fullt går det ca. 48 liter i tanken. Skulle det vært måleren, så burde det vel gå minst 60 liter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pepsimaxguy Skrevet Juni 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2013 Ja okei :) Det er nå hvertfall en enkel operasjon og fikse :D Siter Go big or go home! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robbard Skrevet Juni 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Ja okei :) Det er nå hvertfall en enkel operasjon og fikse :D Holder på å lete deler på nett. Er det det som kalles dieselpumpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Kalles bl.a. matepumpe, tankmontert sådan. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg