Tomhaugs Skrevet Juni 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2013 hei. lurer på om noen her kan tipse om feil på erg ventil. får opp varsellyset for motor i instrumentet, og når eg skanner med vcdc får eg følgende feil: Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AVB.lbl Part No: 038 906 019 KC Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 4896 Coding: 00002 Shop #: WSC 05314 VCID: 62C0A47FEE5FA90856F WVWZZZ3BZ5E151046 VWZ7Z0E1463373 1 Fault Found: 19586 - EGR System P3130 - 35-10 - Regulation Range Exceeded - Intermittent Readiness: 1 1 0 0 0 noen som veit om det bare er å rense erg ventilen, eller om dette betyr at det er noe annet galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2013 Rettet trådtittelen din, heter EGR-ventil. Mest sannsynlig er ventilen defekt, men du kan prøve med en rens først. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomhaugs Skrevet Juni 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2013 ok. tenker å ta demontere å se i morgen. hvis den skal byttes, er det ein smal sak? eller må det til med grunnstilling etc? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juni 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2013 Ikkeno grunninnstilling, bare å bytte. Se på ventilen, lekker det olje ut av armen til vacumklokka? Isåfall bytt den, bortkasta tid å rense den. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kladden17 Skrevet Juni 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2013 er det verdt å ta ifra rense egr ventil samt tilhørende innsugs manifold og rør? har en b5 med 270 på klokka å vil utføre så mye vedlikehold som mulig, mulig rense egr+ rør og rense dysene i tilleg?? verdt det selv om ingenting er ødelagt? Siter vw golf mk2 1.8 (vraket) nissan almera n15 1.4l (vraket) vw golf mk2 1.8 (selges </3) Saab 9-3 s 2.0i (selges) Passat B5 1.9 tdi (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juni 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2013 Ja, det er verdt det. Dieseldyser er slitedeler. Med 270k på klokka er de klare for utskiftning. Slitte dyser ødelegger sylindervegger og smelter hull i stempler. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomhaugs Skrevet Juni 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2013 såg slik ut når eg tok av motordeksel. vakumslange var det hull i etter motordeksel har låge og gnekt. bytta den, så var det i orden. ellers var det litt fukt\olje, men veit ikkje om dette har noen betydning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomhaugs Skrevet Juni 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2013 olje\fukt på den "armen" som eg antar styrer spjeldet inni egr ventilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.