nightking Skrevet Juni 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2013 (endret) Hei! Har nylig kjøpt en 2007 model 1.9 105 hk, som fusker ved javn gass. Noen som har vært borti lignende eller vet noe om det? Mistenker kanskje at EGR ventilen som gjør dette. Hva mener dere? Er ikkenoe software oppdatering feks som løser problemet? Han jeg kjøpte bilen av hadde vært på møller, og fikk beskjed om at den skulle være sånn. Den reduserer/kutter drivstofftrykket elektronisk nå og da, og var helt normalt.. Noe jeg nekter å tro. Skal da ikke kutte drivstoffet ved jevt gasspådrag. MVh bjørnar Endret Juni 7, 2013 av nightking Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2013 EGR-ventil er hvertfall et bra sted å begynne. Rens den og prøv igjen :) http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/passat/297965-bilen-lugger-under-kjoring.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Juni 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2013 Ja, får nesten prøve det først :) Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwperformance Skrevet Juni 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2013 Dyser er ofte en byttesak på disse Siter 04-Passat 3bg 97-Golf mk3 stv 09-Scirocco 1,4tsi 93-polo db drag 99-lupo'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Juni 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2013 Det hørtes dyrt ut. Ville den fuska da hvis det er noe galt med dysene? Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juni 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2013 Dysene er et problem på 2.0l Tdi 140hk 16v motor, ikke 1.9Tdi. Lenge siden dieselfilteret er bytta? Ta ut filteret og se om du ser olje i filterkoppen. Er vanlig at tandempumpa ryker, da går det motorolje i dieselen. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Juni 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2013 (endret) Akkurat kjøpt bilen. Og han jeg kjøpte den av, hadde den på service i mars. Bilen har nå gått 74000. Vet ikke om de evt bytta diesel filtret der? Kan sjekke servicehefte! Men han påstod at bilen har vært sånn siden den var ny. Tidligere eier kjøpte den ny. Og verksted sier jo at det er normalt. Noe jeg nekter å tro.. Ang den tandempumpa. det har jeg hørt om før, at d er "sjuka" på dissa. Hva innebærer det fornoe rep? Er det dyrt? EDIT: Hatt servicer på merkeverksted på: 12.095km, 21600km, 41198km,58712km og nå 72047km. Og aldri krysset av for skifte av drivstoff filter. Men når skal det egentlig byttes da? Endret Juni 9, 2013 av nightking Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juni 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2013 Dieselfilter er hver 6år/90000km. Noe som er helt sykt selvsagt. Start med å bytte det, da ser du jo om dieselen og filteret er svart av olje. Pumpa koster rundt 4000kr. Er grei å skifte. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Juni 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2013 Ok takk for tips. Da blir det nytt dieselfilter og luftfilter (er heller ikke byttet før). Så får vi se om detta hjelper! Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.